Letošní zima snese hodnocení coby nejhorší za poslední dekádu z hlediska počtu silničních závad. Silné mrazy střídané plusovými teplotami zaměstnávají dispečinky rozdělující práci na dálnicích a silnicích I. třídy. Po náročném nasazení za volanty sypačů členové údržby vyrážejí opravovat četné výtluky.
Ředitelství silnic a dálnic s. p. v tomto roce eviduje nezvykle vysoké množství výtluků způsobených právě teplotními výkyvy, které jsou tvořeny měřenými rozdíly až desítek stupňů Celsia v noci a přes den. Klimatické podmínky postihly celý Moravskoslezský kraj, porušené povrchy vozovek vznikly na více místech současně.
Úleva od sněžení či ledovky umožnila údržbě aktivně zasáhnout proti evidovaným nerovnostem, vybrané skupiny pracovníků denně vyjíždí asfaltovat hlášené i zaznamenané výtluky po celém regionu Moravskoslezského kraje. Nepříznivá situace nastala například na silnicích I/11 a I/56, u Jablunkova a Frýdku-Místku vznikly desítky výmolů, na které se ŘSD zaměřilo.
Nelehká situace je v intenzivním řešení a stav silnic se denně zlepšuje zásluhou údržby fungující za plného provozu desetitisíců projíždějících aut denně. Jsou k dispozici veškeré připravené kapacity určené k zahájení oprav v zimním období. Akutní poruchy vozovek se řeší obvykle pomocí studené asfaltové směsi, ačkoliv ŘSD upřednostňuje trvanlivější opravy prostřednictvím teplé balené směsi či technologie Silkot. Výběr postupu a frekvence denních oprav závisí na počasí, což je jediný omezující faktor maximálního nasazení údržby.