Tuzemské dálnice a silnice I. třídy v Moravskoslezském kraji obhospodařuje ŘSD prostřednictvím Správy Ostrava. Pověřené pracoviště pod vedením pana ředitele Opěly za loňský rok vykázalo investice do dopravní infrastruktury v řádech stovek milionů českých korun. Opravy včetně údržby vyšly zhruba na 916 milionů Kč bez DPH.
Téměř miliardový rozpočet roku 2020 se skládá z těchto hlavních složek:
1) Opravy vozovek silnic I. třídy a dálnic II. třídy za cca 392 301 000 Kč bez DPH.
2) Opravy mostních objektů silnic I. třídy a dálnic II. třídy za cca 242 624 000 Kč bez DPH.
3) Běžná údržba silnic I. třídy a dálnic II. třídy za cca 280 852 000 Kč bez DPH.
- Letní údržba vyšla na přibližně 97 197 000 Kč bez DPH, zatímco zimní údržba a běžná údržba stála 76 759 000 Kč bez DPH.
Nejdražší opravou silnice I. třídy se loni stala akce „I/57 Nový Jičín – Hodslavice“. Výměna povrchu vyžadovala platbu cca 124 220 000 Kč bez DPH. Rekordní mostní rekonstrukcí zůstává projekt na silnici I/58 ve Staré Vsi nad Ondřejnicí, který byl neceněn částkou 37 910 000 Kč bez DPH.