Po nedávném rozhodnutí Nejvyššího správního soudu pozbylo právní moci stavební povolení na část stavby dálnice D49 z Hulína do Fryštáku. Stavební úřad již stanovil rozsah nezbytných úprav v rámci konzervace stavby a určil objekty, na kterých ŘSD již pracovat nesmí. To však neznamená, že sedmnáctikilometrovém úseku dálnice D49 se práce zcela zastavily.

Celkově je stavba ve vysoké fázi rozpracovanosti. Z velké části máme položené asfaltové a betonové vozovkové vrstvy. Mosty jsou také v pokročilé fázi výstavby. Můžeme dále pracovat na objektech, na něž máme vydané pravomocné stavební povolení. Naopak například již nesmíme pokračovat v pracích na inženýrských sítích či retenčních nádržích. Nevíme, jak dlouho stavba bude přerušená. Stále věříme, že se nám ji podaří dokončit v plánovaném termínu, a to do konce roku,“ sdělil ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

V rámci konzervačních prací je nutné dokončit například všechny mosty. „Řídíme se pokyny investora a pracujeme jen tam, kde to v rámci konzervace stavby stanovil stavební úřad. Dokončujeme například mostní konstrukce včetně estakády u Fryštáku a pokládáme vrstvy na vozovky tak, aby byly zajištěny odtokové poměry a ochrana podloží proti erozi,“ říká ředitel závodu Inženýrské stavitelství Morava ze společnosti Skanska Jiří Vinklárek.

Termín obnovení všech prací na dálnici D49 je nyní v rukou ministerstva dopravy, které bude rozhodovat o zpravomocnění stavebního povolení. „Nejvyšší správní soud dal letos za pravdu aktivistům a zrušil původní rozhodnutí ministerstva dopravy mimo jiné z důvodu nedostatečně odůvodněných závazných stanovisek dotčených orgánů. Jedná se například o Ministerstvo zdravotnictví ČR, ČEPS a.s, Drážní úřad, GasNet s.r.o., Vodovody a kanalizace Kroměříž a další. Ty ministerstvo dopravy vyzvalo k doplnění stanovisek. Poté bude moci o rozkladu rozhodnout,“ doplnil Chudárek.

Cílem stavby dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem je vybudování kapacitní komunikace, která umožní převést vysoké intenzity silniční dopravy z komunikací vedených zástavbou Zlína, Otrokovic, Holešova i Hulína na nově navrhovanou kapacitní komunikaci D49. To se příznivě dotkne i všech obcí na stávající trase silnice I/49, I/55, II/490 a II/432 v okresech Kroměříž a Zlín.

DATA O STAVBĚ

Délka úseku: 17 300 m

Zahájení: 2008/2021

Kategorie/šířkové uspořádání: D 24,5/120

Počet mostů:

na dálnici: 16

nad dálnicí: 9

na ostatních komunikacích: 5

celková délka mostů: 1773 m

Mimoúrovňové křižovatky: 2

MÚK Třebětice, MÚK Holešov celková délka větví: 2600 m

Délka protihlukových stěn: celková délka 5626 m (počet 10)

Cena dle smlouvy z roku 2008:

5 959 599 028 Kč (bez DPH)

Předpoklad dokončení: 2024

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email