Generální ředitel ŘSD Radek Mátl v posledním podcastu sdělil aktuální informace k situaci kolem příprav stavby dálnice D52. ŘSD předpokládá, že v řádu týdnů získá od ministerstva životního prostředí kladné stanovisko EIA k dostavbě D52.

„To pro nás bude obrovský start k tomu, abychom mohli dokončit přípravu. Mým snem je zahájení této stavby už na konci příštího roku, což je extrémní čas, ale já v to věřím,“ říká Radek Mátl. Jde o stavbu dálnice D52 z Pohořelic ke státní hranici ČR s Rakouskem. Je to úsek dlouhý 23,1 kilometru. Řidiči by po této dálnici do Vídně mohli jezdit v letech 2031 nebo 2032.

„Letos dostaneme kladné stanovisko EIA, doufám, že v řádu týdnů, což pro nás bude ten obrovský start, abychom mohli dokončit přípravu D52. Máme připravené projektové dokumentace pro úseky před a za Novomlýnskou nádrží, kde máme už zpracovaný koncept dokumentací. Po stanovisku EIA je okamžitě dopracujeme, budeme provádět inženýrskou činnost, abychom mohli požádat o povolení stavby. Zároveň v té jižní části běží majetkoprávní příprava, protože zde historicky bylo vydané územní rozhodnutí, máme geometrické plány a vykupujeme pozemky. A přestože čekáme na kladné stanoviska EIA, soutěžíme zároveň zpracovatele zadávací dokumentace stavby. A na jaře vydáme pokyn k zahájení prací na zadávací dokumentaci na zhotovitele na té jižní části za vodní nádrží. Jedeme tak, abychom přípravu maximálně zkrátili,“ řekl Radek Mátl.

Stavba dálnice D52 z Pohořelic ke státní hranici s Rakouskem je rozdělená do tří úseků, dohromady měří 23,1 kilometru. Předpokládané náklady na úsek Nové Mlýny – státní hranice jsou 4,1 miliardy Kč bez DPH, na úsek Pohořelice – Nové Mlýny 2,5 miliardy Kč bez DPH. Náklady na dálniční úsek, který povede přes vodní dílo Nové Mlýny, vyplynou ze zvolené technologie.

Mapka celého tahu dálnice D52 ke stažení ZDE 

Print Friendly, PDF & Email