Generální ředitel ŘSD Radek Mátl v posledním podcastu sdělil aktuální informace k situaci kolem příprav stavby dálnice D52. ŘSD předpokládá, že v řádu týdnů získá od ministerstva životního prostředí kladné stanovisko EIA k dostavbě D52.
„To pro nás bude obrovský start k tomu, abychom mohli dokončit přípravu. Mým snem je zahájení této stavby už na konci příštího roku, což je extrémní čas, ale já v to věřím,“ říká Radek Mátl. Jde o stavbu dálnice D52 z Pohořelic ke státní hranici ČR s Rakouskem. Je to úsek dlouhý 23,1 kilometru. Řidiči by po této dálnici do Vídně mohli jezdit v letech 2031 nebo 2032.
„Letos dostaneme kladné stanovisko EIA, doufám, že v řádu týdnů, což pro nás bude ten obrovský start, abychom mohli dokončit přípravu D52. Máme připravené projektové dokumentace pro úseky před a za Novomlýnskou nádrží, kde máme už zpracovaný koncept dokumentací. Po stanovisku EIA je okamžitě dopracujeme, budeme provádět inženýrskou činnost, abychom mohli požádat o povolení stavby. Zároveň v té jižní části běží majetkoprávní příprava, protože zde historicky bylo vydané územní rozhodnutí, máme geometrické plány a vykupujeme pozemky. A přestože čekáme na kladné stanoviska EIA, soutěžíme zároveň zpracovatele zadávací dokumentace stavby. A na jaře vydáme pokyn k zahájení prací na zadávací dokumentaci na zhotovitele na té jižní části za vodní nádrží. Jedeme tak, abychom přípravu maximálně zkrátili,“ řekl Radek Mátl.
Stavba dálnice D52 z Pohořelic ke státní hranici s Rakouskem je rozdělená do tří úseků, dohromady měří 23,1 kilometru. Předpokládané náklady na úsek Nové Mlýny – státní hranice jsou 4,1 miliardy Kč bez DPH, na úsek Pohořelice – Nové Mlýny 2,5 miliardy Kč bez DPH. Náklady na dálniční úsek, který povede přes vodní dílo Nové Mlýny, vyplynou ze zvolené technologie.
Mapka celého tahu dálnice D52 ke stažení ZDE