V noci z úterý a středu jsme zahájili odstraňování dopravních opatření na stavbě modernizace D1 v úseku 23, exit 168 Devět křížů – exit 178 Ostrovačice. Stavba bude uvedena do provozu bez omezení už během čtvrtečního odpoledne.
„Náš tým zvládl za pouhou jednu stavební sezónu provést modernizaci obou jízdních pásů v délce 10 km a zprovoznit pět dálničních nadjezdů, což je rekord modernizace D1. Během této jedné stavební sezóny bylo naší technikou vyrobeno a do nové vozovky uloženo téměř 100.000 m3 betonu a podkladních vrstev zpevněných cementem. Běžně jsme pracovali ve vícesměnném provozu, o víkendech i svátcích,“ sdělil vedoucí projektu Jiří Zapadlo ze společnosti Metrostav Infrastructure a.s., zhotovitele stavby.
Práce byly zahájeny 21. 3. 2020. V loňském roce šlo o rozšíření krajnice a rekonstrukci středového dělícího pásu. Tyto práce skončily v polovině září 2020. V polovině listopadu 2020 následně došlo ke zprovoznění nadjezdu u Domašova. Poté ještě pokračovaly práce na ekoduktech, a to s lokálním omezením provozu na dálnici. Letos byly práce zahájeny 19. února. V květnu 2021 byla realizována pokládka cementobetonového krytu (CBK) vozovky v pravém jízdním pásu (směr Brno). V červnu 2021 byl provoz převeden na dokončenou pravou polovinu D1 a o měsíc později realizována pokládka CBK. Během září ještě probíhaly finální práce ve středním dělicím pásu.