Z hlediska údržby komunikací patří letošní zimní sezóna ve srovnání s loňskou k těm méně náročným. Oproti loňské zimě jsme na údržbu silnic I. tříd v Jihomoravském kraji zatím spotřebovali výrazně nižší množství posypového materiálu. Do konce sezóny už zásadní změnu nepředpokládáme. Ani onemocnění COVID – 19 naštěstí zimní údržbu z hlediska personálního obsazení zásadně nezkomplikovalo.
Tabulka: Srovnání zimní údržby v lednu, únoru v sezónách 2022 a 2021
leden, únor 2022 | leden, únor 2021 | |
Chemický posyp | 52 865 km | 150 362 km |
Chemický posyp včetně plužení | 7 019 km | 18 838 km |
Inertní posyp | 14 092 km | 41 592 km |
Inertní posyp včetně plužení | 2 457 km | 7 053 km |
Posypová sůl | 5 223 t | 15 222 t |
Solanka | 1 267972 l | 3 684 969 l |
Inert | 5 077 t | 15 672 t |