Ředitelství silnic a dálnic má za sebou prvních 110 metrů ražby průzkumné štoly pro budoucí tunel Vinohrady v Brně. Štola má profil 5 × 5 metrů a po dokončení dosáhne celkové délky 991 metrů. Po svém dokončení bude sloužit k detailnímu zhodnocení geologických, hydrogeologických a geotechnických parametrů podloží, které jsou klíčové pro návrh samotného tunelu délky 1 470 metrů. Dokončení ražby je plánováno na jaro 2027.
„V současnosti probíhá ražba ve stabilním horninovém prostředí brněnského masivu a všechny práce postupují podle plánu,“ sdělil tiskový mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Budoucí tunel Vinohrady bude tvořit zásadní součást Velkého městského okruhu Brna (VMO) a zajistí napojení na úseky VMO Tomkovo náměstí a Rokytova. Projekt významně přispěje k plynulejší dopravě východní části města a ke snížení dopravní zátěže v městských částech Židenice a Vinohrady. „Zahájení stavby tunelu předpokládáme v roce 2028,“ doplnil Rýdl.
Parametry průzkumné štoly VMO Vinohrady
Délka štoly: 991 m
Výška nadloží: cca 16 m – 42 m
Hloubka těžní šachty: cca 24 m
Způsob ražby: NRTM – nová rakouská tunelovací metoda
Doba pro dokončení: 147 týdnů / podzim 2027
Cena: cca 725 313 000,- bez DPH






