Trhacími pracemi zahájilo dnes ŘSD ražbu průzkumné štoly budoucího tunelu Vinohrady v Brně. Ta poslouží pro podrobný průzkum geologických, hydrogeologických a geotechnických parametrů pro návrh tunelu délky 1470 metrů. Předpokládané dokončení stavebních prací je na podzim roku 2027.

„Dnes realizujeme první trhací práce na této stavbě. Použito bude zhruba 50 kilogramů expanzních náloží. Další odstřely po překonání betonových pilot těžní šachty nepředpokládáme. Využití rozpojovacích prací by mohlo být opětovně využito až při ražbě v poslední třetině délky štoly, kde předpokládáme horninové prostředí brněnského masivu. V této etapě by se stavba měla nacházet ve 3. kvartálu roku 2026. O využití trhacích prací v tomto prostředí rozhodneme až podle charakteru horniny, která možná půjde rozpojit pouze mechanicky,“ sdělil ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.

Stavba průzkumné štoly k budoucímu tunelu Vinohrady, nedílné součásti Velkého městského okruhu v Brně, pokračuje dle harmonogramu. „Již máme dokončenou a vyhloubenou těžní šachtu hloubky 27 metrů o průměru 10 metrů a hotové práce na inženýrských sítích. Dokončujeme nezpevněné plochy zařízení staveniště. Tunel Vinohrady bude po dokončení klíčovým úsekem severovýchodní části VMO s napojením na VMO Tomkovo náměstí a Rokytova,“ dodal Fiala.

Parametry průzkumné štoly VMO Vinohrady

Délka štoly: 991 m

Výška nadloží: cca 16 m – 42 m

Hloubka těžní šachty: cca 24 m

Způsob ražby: NRTM – nová rakouská tunelovací metoda

Doba pro dokončení: 147 týdnů

Cena: cca 725 313 000,- bez DPH

Print Friendly, PDF & Email