Na dálnici D46 jsme dnes zahájili pokládku cementobetonového krytu vozovky v úseku v km 1,4 – 4,2, který slouží jako záložní záložní přistávací plocha pro vojenská letadla. Jeden jízdní pruh o délce cca 3 km budeme betonovat 3 dny v NONSTOP režimu  a využito bude 18000 m3 betonu.

Obsluhu finišeru v tomto úseku zajišťuje cca 15 pracovníků, dále zde pracuje obsluha betonárny (6 pracovníků), strojníci a řidiči, kteří naváží beton z betonárny (10 pracovníků).

Práce na D46 zahrnují úpravu mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Vyškov i stavbu protihlukové stěny u Pustiměři, kde zvuková zátěž překračuje limity. Na MÚK Vyškov přibude připojovací pruh ve směru na Olomouc, firmy předělají připojovací pruh křižovatky se silnicí I/47, vznikne i nový most přes řeku Haná. Kvůli tomu, že zatím chybí u křižovatky zmíněný připojovací pruh, nelze nyní v úseku zvýšit rychlost, teď se tam smí jet nejvýš 100 kilometrů v hodině. Součástí modernizace dálničního úseku bude nový telematický systém, zásadní pro bezpečnost provozu.

Téměř 40 kilometrů dlouhá D46, které se také říká Hanácká dálnice, vede z Vyškova přes Prostějov do Olomouce. Na 26. kilometru dálnice je estakáda Haná v Prostějově, která se svými 794 metry patří mezi nejdelší dálniční mosty v Česku.

 

Print Friendly, PDF & Email