V úterý 2. 4. 2024 budou zahájeny práce na opravě pravého pásu dálnice D5 mezi kilometry 136,150 – 144, 200.
Oprava dálnice D5 nedaleko Rozvadova byla původně plánovaná už na loňský rok. Vzhledem ke komplikacím při výběru zhotovitele této stavby však bylo rozhodnuto o její realizaci až v rámci roku 2024.
Současný povrch dálnice už je na konci své životnosti a na některých místech se jeho stav dá považovat za havarijní. I po provedených lokálních opravách pak vozovka vykazuje řadu závad. Hlavním cílem opravy tak bude výměna stávajícího cementobetonového krytu vozovky. Součástí prací je také například výměna odvodňovacích žlabů, výměna a doplnění svodidel na krajnici a na přejezdech ve středovém dělícím pásu, obnova oplocení nebo oprava propustků a mostů.
Samotná stavba je pak rozdělena do tří etap (Etapa 1.a, Etapa 1.b a Etapa 2 s tím, že poslední etapa bude pouze stanovena a bude případně dodatečně požádáno o uzavírku), během kterých dojde k omezení provozu na dálnici (obousměrný provoz však zůstane zachován), a to následovně:
ETAPA 1.b – montáž DIO
termín: 2. 4. (10:00 hod.) – 5. 4. 2024 (12:00 hod.)
uzavírka: části levého pásu dálnice v km cca 144,600 – 135,000
vedení dopravy: provoz je sveden v obou směrech v km cca 144,600 – 135,000 do 1 jízdního pruhu
————————————————————————————————————————————–
ETAPA 1.b
termín: 5. 4. – 10. 4. 2024
uzavírka: pravého pásu dálnice D5 v km 136,150 – 143,200
vedení dopravy: totožné s etapou 1.a s tím, že je umožněn nájezd na / výjezd z MÚK 144 Kateřina/Rozvadov.
————————————————————————————————————————————–
ETAPA 1.a
termín: 10. 4. – 11. 6. 2024
uzavírka: pravého pásu dálnice D5 v km 136,150 – 144,200
vedení dopravy:
- a) ve směru na Nürnberg (pravý pás) je provoz od km 134,880 sveden do jednoho jízdního pruhu a přejezdem SDP v km 135,965 – 136,100 je převeden do protisměrného pásu, ve kterém je v režimu 2+1 (resp. 1+1) veden až k přejezdu SDP v km 144,192 – 144,262, kterým je převeden zpět;
- b) ve směru na Prahu (levý pás) je v km 144,512 – 143,288 sveden do jednoho (pravého) jízdního pruhu a od km 143,288 – 136,562 veden ve dvou provizorních jízdních pruzích;
MÚK (resp. odpočívka) 144 Kateřina/Rozvadov budou z dálnice nepřístupné a je navržena objízdná trasa pro
- výjezd Praha (D5) → Svatá Kateřina/Rozvadov (II/605) v trase: MÚK 136 Mlýnec → II/198 → Přimda → II/605 → Svatá Kateřina/Rozvadov;
- nájezd Svatá Kateřina/Rozvadov (II/605) → Nürnberg (D5) v trase: MÚK 144 Kateřina → D5 směr Praha → MÚK 136 Mlýnec → D5 směr Nürnberg
Provozovny a parkovací plocha odpočívky budou přístupná od silnice II/605.
————————————————————————————————————————————–
ETAPA 1.b – demontáž DIO
termín: 11. 6. (10:00 hod.) – 14. 6. 2024 (12:00 hod.)
uzavírka: části pravého a levého pásu dálnice v km cca 144,600 – 135,000
vedení dopravy: provoz je sveden v obou směrech v km cca 144,600 – 135,000 do 1 jízdního pruhu
Pro Ředitelství silnic a dálnic provede stavební úpravy na dálnici společenství firem EUROVIA CZ, a.s., STRABAG a.s. a REKMA, spol. s. r. o. za 338 mil. Kč bez DPH.