Od minulého týdne je budějovický diamant, tedy mimoúrovňová křižovatka silnic I/20 a I/3, opět bez omezení průjezdný. Kvůli nedostačující kapacitě prošla křižovatka během uplynulých měsíců úpravami, které by měly dopravní situaci na místě zlepšit.

Důvodem pro úpravu stávající podoby křižovatky byla její nedostatečná kapacita, která už neodpovídala současné dopravní situaci. Podle výsledků z posledního sčítání dopravy projede tímto úsekem silnice I/3 téměř 37 tisíc vozidel denně. Dopravní intenzity na silnici I/20 pak dosahují téměř 24 tisíc vozidel denně. Navrženo tak bylo zkapacitnění některých křižovatkových větví, které by mělo zajistit plynulejší průjezd křížením těchto hlavních tahů.

V rámci stavebních prací na křižovatce došlo k rozšíření kapacitně nedostatečné větve v severovýchodní části křižovatky na dva jízdní pruhy. To znamená že na sjezdu ze silnice I/3 ve směru Linz a Dolní Dvořiště bylo původní jednopruhové uspořádání rampy rozšířeno na dvoupruhové s vyhrazeným jízdním pruhem pro každý směr odbočení a byl přidán druhý odbočovací pruh ve směru Linz a Dolní Dvořiště. Dále pak bylo součástí prací i rozšíření větvě v jihovýchodní části křižovatky, tedy nájezdové větve ze silnice I/20 na silnici I/3 (směr na most přes řeku Vltavu).

Pro Ředitelství silnic a dálnic provedlo stavební úpravy na mimoúrovňové křižovatce společnost STRABAG Silnice a.s. za cenu 16 mil. Kč bez DPH.

Print Friendly, PDF & Email