Už v pondělí 9. 9. budou zahájeny práce na stavebních úpravách tzv. Diamantu, tedy mimoúrovňové křižovatky silnic I/3 a I/20 v Českých Budějovicích.

Důvodem pro úpravu stávající podoby křižovatky je její nedostatečná kapacita, která už neodpovídá současné dopravní situaci. Podle výsledků z posledního sčítání dopravy projede tímto úsekem silnice I/3 téměř 37 tisíc vozidel denně. Dopravní intenzity na silnici I/20 pak dosahují téměř 24 tisíc vozidel denně. Navrženo tak bylo zkapacitnění některých křižovatkových větví, které by mělo zajistit plynulejší průjezd křížením těchto hlavních tahů.

V rámci stavebních prací na křižovatce bude provedeno rozšíření kapacitně nedostatečné větve v severovýchodní části křižovatky na dva jízdní pruhy. To znamená že na sjezdu ze silnice I/3 ve směru Linz a Dolní Dvořiště bude stávající jednopruhové uspořádání rampy rozšířeno na dvoupruhové s vyhrazeným jízdním pruhem pro každý směr odbočení a bude přidán druhý odbočovací pruh ve směru Linz a Dolní Dvořiště. Dále pak bude součástí prací i rozšíření větvě v jihovýchodní části křižovatky, tedy nájezdové větve ze silnice I/20 na silnici I/3 (směr na most přes řeku Vltavu).

Celá stavba je rozdělena do čtyř etap, během kterých dojde na křižovatkových větvích k omezením provozu. Provoz bude v místě stavby veden buďto provizorními odbočovacími pruhy a v případě úplných uzavírek po objízdných trasách přes nedaleké kruhové objezdy u Globusu (I/20) a u Kauflandu (I/3) viz příloha e-mailu. Realizace první etapy stavby potrvá zhruba do 9. 10. 2024. O termínech dalších etap a úpravách dopravně inženýrských opatření bude rozhodnuto na základě aktuálního postupu prací.

Pro Ředitelství silnic a dálnic provede stavební úpravy na mimoúrovňové křižovatce společnost STRABAG Silnice a.s. za cenu 16 mil. Kč bez DPH. Od zahájení prací by k zprovoznění stavby mělo dojít během 58 kalendářních dní.

Print Friendly, PDF & Email