Už od března pracujeme na úplné rekonstrukci mimoúrovňové křižovatky na D7 u Kněževsi. Jejím cílem je především zajištění větší bezpečnosti silničního provozu v dotčeném úseku dálnice.
Dosud byly větve inkriminované křižovatky zakončeny značkou „Stop, dej přednost v jízdě“ bez přídatných pruhů. Odbočení z dálnice D7 bylo bez odbočovacích pruhů. Konkrétním účelem této stavební akce je tedy přestavba připojovacího a odbočovacího pruhu na mimoúrovňové křižovatce Kněževes a vybudování takzvaných přídatných pruhů. Po dokončení stavby tak budou prodloužené pruhy splňovat platné normy.
Aktuálně probíhají pokládky konstrukčních vrstev vozovky na pravém jízdním pásu včetně přechodových oblastí. Před pár dny jsme také dokončili zmonolitnění nové a původní části pravého mostu. Současně probíhá odkop zářezu v místě budoucího připojovacího pruhu směr Slaný. Na levé straně je dokončován archeologický výzkum v místě budoucího zářezu a byly započaty práce na rozšíření náspu u mostu a směrem do Prahy.
Rozšířením mimoúrovňové křižovatky Kněževes (EXIT3) o přídatné pruhy je dotčena část dálnice D7 v délce 295 m (v případě připojovacího pruhu) a 260 m (v případě odbočovacího pruhu). Součástí úprav jsou i přeložky inženýrských sítí. Vozovka bude v místě přídatných pruhů rozšířena na 11,5 m tak, aby bylo umožněno vedení dopravy v režimu 2+2 na jednom jízdním pásu, například v případě opravy vozovky.
Místem prací se jezdí s omezením, sníženou rychlostí na 80 km/h maximálně a v režimu 2+1/1. Uzavřen je také EXIT 3 vpravo.
Zhotovitelem je společnost STRABAG a.s., která dílo buduje za smluvených 112,00 mil. korun bez DPH. Dokončení stavby a její uvedení do provozu předpokládáme v prosinci tohoto roku.