Právě v těchto dnech vrcholí výběrové řízení na zhotovitele dostavby dálnice D7 v úseku Kutrovice – Panenský Týnec. Trasu dlouhou bezmála 7 kilometrů bychom chtěli uvést do provozu do tří let.
Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 23. 2. 2024. Kvůli dodatečným dotazům uchazečů byl ale termín prodloužen a nakonec vypršel 18. 6. 2024.
Podáno bylo 5 nabídek v cenovém rozmezí od 1,319 do 1,397 mld. Kč (bez DPH)., přičemž předpokládaná cena stavby je 1,914 mld Kč bez DPH. Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení. Na budoucí trase D7 v tomto úseku je dokončeno kácení, probíhá záchranný archeologický výzkum a to včetně zemních prací.
Předmětem stavby je realizace dálnice D7 v délce 6764 m, v úseku od obce Kutrovice po Panenský Týnec. Ve směru od Prahy bude úsek navazovat na novou čtyřpruhovou dálnici D7, a to na část vedoucí od MÚK Slaný–západ po Kutrovice. Směrové i výškové vedení zůstane zachováno v nynější stopě, kde je dáno trasou stávající silnice I/7. Ta bude využita jako levá polovina budoucí dálnice. Součástí stavby je 7 mostů, z toho 3 jsou stávající a budou rekonstruovány, dále deltovitá mimoúrovňová křižovatka Hořešovice, a 2 protihlukové stěny o celkové délce 1921 m.
Zahájení stavby předpokládáme v druhé polovině letošního roku a její uvedení do provozu pak v roce 2027.
Stavba „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v ČR. Hlavní silniční tah D7 Praha–Chomutov–hranice se SRN (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána–Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státě Sasko a návazně se státy Evropské unie. Výstavba silnice I/7 probíhá už od 70. let a usnesením vlády z roku 1999 byla schválena stavba dálnice D7.