V těchto dnech vrcholí tendr na zhotovitele stavby „D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“. Zahájení výstavby předpokládáme ještě v letošním roce a v roce 2027 bychom nový dálniční úsek o délce 6,6 km rádi uvedli do provozu.

Na realizaci akce “D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný – západ” obdrželo Ředitelství silnic a dálnic s.p. celkem 5 nabídek potenciálních zhotovitelů v cenovém rozmezí od 1,53 do 2,15 mld. Kč bez DPH. Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení společností SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s. za nabídkou cenu 1 535,9 mil. Kč bez DPH, což je 67,6 % předpokládaných nákladů. Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení. Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci.

Stavba D7 MÚK Knovíz – Slaný-západ je součástí souboru staveb, jejichž cílem je zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

Hlavní trasa začíná v km 17,730 za stávající mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí III/00724 u obce Knovíz, kde se napojuje na již zprovozněný čtyřpruh v úseku Praha–Slaný. Konec úpravy je v km 24,350 za mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/16, kde na něho navazuje úsek „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“. Celková délka úpravy je 6 620 m.

Součástí stavby jsou 4 nové mosty, ze stávajících mostních objektů budou 3 zrekonstruovány. Dále budou vybudovány 2 mimoúrovňové křižovatky a například 6 protihlukových stěn o celkové délce 3 201 m.

 

Print Friendly, PDF & Email