Už v pondělí 28. října 2024, v dopoledních hodinách, plně obnovíme provoz na zrekonstruovaném jízdním pásu dálnice D10 směr Praha mezi Bezděčínem a Pískovou Lhotou na Mladoboleslavsku. Práce byly zahájeny v srpnu a vynutily si částečné omezení provozu.
Na místě v tuto chvíli probíhají již dokončovací práce spočívající ve výměně posledních panelů v protihlukových stěnách, montáži ocelových svodidel a obnově vodorovného dopravního značení.
Rekonstrukce byla započata 9. srpna. Předmětem plnění veřejné zakázky bylo provedení opravy povrchu a odvodnění dle zpracované projektové dokumentace. Ta řešila opravu levého jízdního pásu (směr Praha) vozovky dálnice D10 v km 37,800 – 41,025 dle závěrů diagnostiky. Každý den tímto místem projede cca 40 tisíc vozidel, z toho nákladní a kamionová doprava tvoří přibližně 20 %. Součástí stavební akce byla i oprava vybraných částí na mostních objektech a protihlukových stěnách, dále byly opraveny odvodňovací prvky a příslušenství komunikace.
Na posuzovaném úseku se vyskytovalo značné množství poruch ve formě plošných vysprávek, příčných a podélných trhlin, lokálních poklesů, výtluků i vyjetých kolejí. Dále se na vozovce vyskytovaly poruchy povrchu obrusné vrstvy ve formě ztráty asfaltového tmele a hloubkové koroze.
V celém úseku došlo k výměně konstrukčních vrstev vozovky v tloušťce 120 mm při zachování původní nivelety. Jednalo se o frézování obrusní vrstvy. Dále se prováděly lokální sanace podkladních vrstev v tloušťce 60 mm. Plán rovněž zahrnoval výměnu mostních závěrů na dvou mostech na trase, došlo k opravě propustku v km 40,8 a odvodnění (jeho pročištění, lokální sanaci, přespárování odláždění z lomového kamene). Práce se dotkly i protihlukových stěn na trase, na kterých byly vyměněny poškozené panely. Kromě toho došlo také k výměně krajních ocelových svodidel v celém rozsahu stavby za typ s vyšší zádržností. Středová ocelová oboustranná svodidla byla vyměněna za nová pouze ve 20 % délky řešeného úseku dle aktuálního stavu a potřeby.
Zhotovitelem je společnost M-SILNICE a.s., která z šesti subjektů, které se o zakázku ucházely v rámci veřejné soutěže, podala nejvýhodnější nabídku a práce provádí za 47,29 mil. Kč bez DPH.