V uplynulých dnech jsme uzavřeli smlouvu s vítězem tendru na zhotovitele opravy bezmála devíti kilometrů jízdního pásu dálnice D5 směr Praha mezi Bavoryní a Karlovou Hutí. Rekonstrukce se dočká rovněž odpočívka Králův Dvůr, která se nachází na trase.

O veřejnou zakázku s odhadovanou hodnotou 480 mil. Kč bez DPH se ucházelo celkem sedm subjektů. Nejvýhodnější ekonomickou nabídku podala společnost MI Roads a.s., která se nyní podpisem smlouvy zavázala k provedení prací za 339,22 mil. Kč bez DPH.

Předmětem veřejné zakázky je obnova obrusné, ložné a částečně i podkladní asfaltové vrstvy jízdního pásu dálnice D5 v km 19,850 – 28,841ve směru na Prahu. V km 22,513-25,520 se předpokládá i obnova cementové stabilizace. Zároveň dojde k obnově obrusné vrstvy na mostě ev. č. D5-035..2 a opravě čtyř mostů ev. č. D5-025..2, D5-026..2, D5-030..3 a D5-031..2, u kterých diagnostika prokázala vady. Povrch vozovky je zasažen vysokým množstvím trhlin (síťových, podélných, příčných) v obou jízdních pruzích. Vozovka je ve vysoké míře opravována vysprávkami. Komfort jízdy snižují také vyjeté koleje, místy dochází k lokálním poklesům v oblastech síťových trhlin. V rámci opravy dojde také k výměně svodidel na krajnici za svodidla s vyšší zádržností, doplnění nevyhovujícího zádržného systému v místech nadjezdů a u hlásek SOS. Během akce je počítáno s lokální opravou kanalizace a obnovou vsakovacího příkopu v km 19,75, s výměnou zábradlí a vybudování přístupového chodníku u hlásek SOS v km 23,7, 27,4 a 28,65. Na rekonstruované trase dojde navíc k instalaci zařízení vysokorychlostního zařízení, a to obousměrně v km 23,3.

Do projektu je rovněž zahrnuta rekonstrukce a přestavba odpočívky Králův Dvůr. Návrh respektuje hranice původního silničního pozemku a vychází ze stávajícího výškového návrhu, který je lokálně upraven. Přestavba je navržena z důvodu navýšení kapacit parkovacích stání a zlepšení usměrnění dopravních proudů, čímž dojde ke zvýšení bezpečnosti provozu na odpočívce. Součástí stavby je úprava a oprava dešťové kanalizace, úprava vodovodu, úprava silového vedení, přestavba veřejného osvětlení včetně zřízení dálkového dohledu, úprava sdělovacího vedení, úprava plynovodu a nové oplocení odpočívky. Její současná kapacita je 19 míst pro osobní automobily a 10 pro nákladní dopravu. Po přestavbě bude kapacita odpočívky následující:

  • 32x stání pro osobní automobily z toho 2x stání pro ZTP
  • 10x stání pro nákladní automobily
  • 4x stání pro obytné automobily
  • 1x stání pro autobus

V průběhu oprav předpokládáme pouze částečné omezení provozu s tím, že doprava bude vedena zúženými jízdními pruhy po té části dálnice, na které se zrovna nebude pracovat. Definitivní podoba dopravních omezení bude teprve předmětem jednání uzavírkové komise. Stavební akci předpokládáme zahájit na přelomu března a dubna. Maximální doba pro uvedení opraveného úseku do provozu byla smluvena na 105 kalendářních dní, tzn. předběžně v červenci 2025.

Print Friendly, PDF & Email