Na prvním kilometru dálnice D7 začínáme s kompletní přestavbou technické lávky Letiště Václava Havla Praha. Zatím jsou prováděny přípravné práce v areálu letiště. Od dubna pak stavební akce začne částečně ovlivňovat provoz na dálnici.

Jedná se o lávku nad dálnicí jejíž součástí jsou naváděcí systémy pro letiště, a která veřejně přístupná není. Její rozměry, co se délky týká, jsou zásadní překážkou pro rozšíření dálnice v těchto místech na 3+3 jízdní pruhy. Podle posledního sčítání tudy projede denně na 50 tisíc aut, z toho nákladní doprava tvoří cca jednu čtvrtinu. Původně byla rekonstrukce lávky součástí plánované stavby „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa“. Z důvodu koordinace s leteckým provozem a plynulejší návazností však bylo rozhodnuto o uskutečnění této dílčí stavební operace s předstihem.

Přestavba lávky bude zahrnovat v první řadě výstavbu nového mostního objektu a následnou demolici původního. Nová lávka bude cca 1,5krát delší a bude vybudována o deset metrů dál ve směru Slaný. V těchto dnech už probíhají přípravné práce pro stavbu v areálu letiště. Ty spočívají například v posunu oplocení letiště, v místě výstavby nové lávky, dále od dálnice.

Demolice původní lávky, kterou předpokládáme v červenci, si vyžádá úplnou uzavírku dálnice. Během osazování nové lávky pak plánujeme noční krátkodobé uzavírky na přibližně 20 min. za asistence Policie ČR. Jinak po většinu stavby chceme zachovat provoz v režimu dvou jízdních pruhů pro každý směr, které budou pouze zúženy.

Zhotovitelem je společnost Metrostav TBR a.s., která se zavázala k provedení prací za 63,61 mil. Kč bez DPH. Uvést novou lávku do provozu chceme do konce letních prázdnin.

Ještě letos plánujeme na tuto akci navázat samotnou stavbou „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa“. Jejím účelem je kapacitní napojení Letiště Václava Havla Praha na dálnici D7 směr centrum a opačně. MÚK Aviatická bude tvořena 8 rampami a 2 kolektorovými pásy, které propojí všechny směry (centrum, Slaný, letiště, Přední Kopanina). Odhadované náklady na stavbu jsou 905 mil. Kč bez DPH a její uvedení do provozu předpokládáme v roce 2028.

Print Friendly, PDF & Email