Dnes, v pondělí 31. března 2025, byla po zimní technologické přestávce obnovena rekonstrukce zbývající části Pražského okruhu mezi Slivencem a Lochkovem. Práce se tentokrát soustřeďují především v jízdním pásu směr Brno (D1). Harmonogram počítá s uvedením opraveného úseku do provozu v červenci.

Rozsáhlá rekonstrukce Pražského okruhu (D0) mezi 13. a 16. km, mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu, byla zahájena loni v červenci. Zatímco v loňském roce prošel kompletní opravou jízdní pás směr letiště (D7), letos to samé čeká jízdní pás v opačném směru, tedy směr Brno (D1). „Vyměněn bude v úseku, kterým každý den projede na 50 tisíc aut také povrch na větvích dvou mimoúrovňových křižovatek a měnit se budou i středová svodidla,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl. 

Stavba také řeší prodloužení připojovacího pruhu v mimoúrovňové křižovatce Slivenec (EXIT16) ve směru letiště, respektive rozšíření jízdního pásu. Toto prodloužení usnadní připojování vozidel od Barrandova, kdy je zde ve špičkách vysoká intenzita připojujících se vozidel. Výsledkem úpravy bude komfortní připojovací pruh délky okolo dvou kilometrů místo současných dvě stě metrů. „Starý asfaltový povrch odfrézujeme a nahradíme jej trvanlivějším betonovým. Na stavbě budou desítky specialistů a těžká technika, pracovat budeme sedm dnů v týdnu. Kvůli maximální úspoře času jsme přímo u stavby postavili mobilní betonárnu, při betonáži využijeme i práci v noci, abychom omezení provozu co nejvíce zkrátili,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření. 

Stejně jako v loňském roce, tak i letos bude práce provázet po celou dobu jen částečné omezení provozu. Ten bude místem rekonstrukce veden dvěma zúženými jízdními pruhy v každém směru a rychlostí sníženou na 80 km/h maximálně. Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost Skanska a.s., která provádí práce za 238,4 mil. Kč bez DPH.

Print Friendly, PDF & Email