Oprava Pražského okruhu (D0) mezi Lochkovem a Slivencem pokračuje podle plánu. Přestože práce ovlivňují provoz pouze částečně, velká intenzita dopravy a zmatky některých řidičů způsobují problémy. Oprava skončí v červenci.

Rozsáhlá rekonstrukce Pražského okruhu (D0) mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu nyní probíhá ve dvou rovinách. V první řadě jde o opravu celého jízdního pásu směr D1/Brno včetně povrchu na dvou mimoúrovňových křižovatkách na trase, která začala letos 31. března. „Současně započaly práce na dokončení prodloužení připojovacího pruhu na D0 od Barrandova směr letiště. Zejména zde mohou projíždějící řidiči pozorovat intenzivní činnost v podobě nasazení těžké techniky i lidských zdrojů,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Stavba řeší prodloužení připojovacího pruhu v mimoúrovňové křižovatce Slivenec (EXIT16) ve směru letiště, respektive rozšíření jízdního pásu. Toto prodloužení usnadní připojování aut od Barrandova, kdy je zde často vysoká intenzita připojujících se vozidel. Výsledkem úpravy bude komfortní připojovací pruh dlouhý okolo dvou kilometrů místo původních 200 metrů.

Hlavním cílem oprav zůstává výměna starého asfaltového povrchu Pražského okruhu v místech s intenzitou dopravy až 50 000 vozidel/den za trvanlivější a odolnější betonový. „Jedeme podle plánu. Na části úseku už pokládáme novou betonovou vozovku a v červnu se chystáme na druhou polovinu křižovatky Slivenec. Desítky specialistů tu pracují sedm dnů v týdnu, chceme provoz omezovat co nejméně,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření.

Přestože práce ovlivňují provoz jen částečně a místem stavby se jezdí dvěma zúženými jízdními pruhy v každém směru, tak zejména v časech dopravních špiček se zde tvoří kolony. „Je to způsobené velkou hustotou provozu v těchto místech a přispívají k tomu i někteří řidiči. Ti se například mnohdy nedokážou správně zazipovat do proudu aut před Lochkovským tunelem směr letiště, kde je provoz svedený do dvou jízdních pruhů ze tří,“ doplňuje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost Skanska a.s., která provádí práce za 238,4 milionu Kč bez DPH. Zrekonstruovanou část Pražského okruhu zprovozní ŘSD v červenci.

Print Friendly, PDF & Email