Na 11. kilometru dálnice D6 u Unhoště na Kladensku finišujeme s instalací vysokorychlostních vah. Ještě v tomto měsíci je uvedeme do provozu. Práce nadále ovlivňují provoz jen částečně.
Aktuálně pokládáme nové asfaltové souvrství v jízdním pásu směr Praha. Část snímačů jsme totiž umístili do vozovky, stejně jako minulý měsíc v opačném směru. Na stavbě je velký pohyb těžké techniky, nákladní auta, finišery, válce, proto je jízdní pás směr Praha v místě instalace uzavřen. Doprava je nyní vedena v režimu 2+1 jízdní pruh. Ve směru na Prahu jsou řidičům k dispozici dva jízdní pruhy, ve směru na Karlovy Vary jeden.
Jedná se o instalaci certifikovaného měřícího zařízení, které zcela automaticky zaznamenává hmotnost projíždějících vozidel a současně vyhodnocuje naměřená data z pohledu možného spáchaní dopravního přestupku. Na měřícím stanovišti tak bude nainstalována soustava měřících čidel, kamerový systém na portálech a vyhodnocovací zařízení v technologickém rozvaděči. Součástí je rovněž napájení NN technologického rozvaděče a jeho napojení na měřicí obvody systému. Konkrétním místem instalace je km 11,2 dálnice D6 v blízkosti exitu 12 Unhošť, v obou směrech. Podle posledního sčítání dopravy tudy projede každý den v průměru 30 tisíc aut, z toho asi čtvrtinu tvoří nákladní vozidla.
Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost PORR a.s., která se zavázala k provedení prací za 71,83 mil. Kč bez DPH. Uvedení vysokorychlostních vah do provozu plánujeme do konce května.
Vysokorychlostní váha (angl. Weight-in.motion (WIM) – “vážení za pohybu”) je zařízení pro dynamické vážení vozidel v reálném čase. Zařízení je navrženo tak, aby dokázalo zaznamenat celkovou hmotnost vozidla a zatížení jednotlivých náprav v průběhu jízdy vozidla přes místo měření za běžné cestovní rychlosti či snížené rychlosti bez nutnosti zastavení vozidla.