Na silnici I/38 u Kutné Hory – Malína jsme zahájili celkovou rekonstrukci mostu. Dopravu stavební akce omezuje pouze částečně. Práce máme naplánovány na dvě stavební sezony. Do podzimu chceme zprovoznit polovinu nového mostu a v příštím roce druhou.

Jedná se o most ev. č. 38-044. Ten vytíženou páteřní komunikaci spojující sever s jihem republiky převádí přes místní říčku Vrchlici. Podle posledního sčítání projede po mostě denně v průměru na 15 tisíc aut, z toho nákladní a kamionová doprava tvoří přibližně třetinu.

Diagnostikou bylo prokázáno, že zatékání do mostní konstrukce kvůli nefunkční hydroizolaci výrazně omezuje její další životnost. Beton je degradovaný a obnažená výztuž koroduje. Spodní stavba je poškozena zatékáním do konstrukce.

Stávající objekt pochází z roku 1976 a kromě běžné údržby neprošel žádnou významnější rekonstrukcí. Jedná se o trvalý silniční deskový most, šikmý o 1 poli s délkou přemostění 18,16 m.

Nová konstrukce je navržena jako předpjatá desková o jednom poli. Únosnost podzákladí je zvýšená tryskovou injektáží. Křídla mostu jsou rovnoběžná s osou mostu. Most je navržen jako přímý s konstantním podélným sklonem. Účelem stavby je obnovit funkci přemostění v dané lokalitě, která splní požadavky platných norem a předpisů a svou životností a kvalitou provedení bude sloužit s minimálními náklady na opravy na dalších 100 let.

Práce budou spočívat v postupné demolici mostu po polovinách a výstavbě nového. V letošním roce chceme dokončit půlku mostu a po zimní technologické přestávce pak v příštím roce druhou. Po celou dobu bude doprava omezena jen částečně. Vedena bude v režimu 1/1 zúžené jízdní pruhy po volné polovině mostu.

Zhotovitelem je společnost M-Silnice a.s., která provádí práce za smluvených 58,74 mil. Kč bez DPH. Uvést první půlku nového mostu do provozu chceme nejpozději v říjnu., druhou pak v létě příštího roku.

Print Friendly, PDF & Email