Na silnici I/9 mezi Liběchovem a Mělníkem pokračujeme s rekonstrukcí opěrné zdi a polovinou přilehlé vozovky. Stavební akce omezuje dopravu pouze částečně, místem se projíždí kyvadlově na semafory. S uvedením stavby do provozu počítáme po prázdninách.
Původní opěrná zeď už byla odstraněna, na místě teď probíhá postupná výstavba nové. Odvrtány byly mikropiloty a práce, které znesnadňuje značně jílovité podloží se nyní soustřeďují na založení nové zdi, instalaci armatur a následně bude provedena betonáž. Současně bude rekonstruována přilehlá poloviny vozovky silnice I/9, která už byla odfrézována a nyní budeme sanovat podkladní vrstvy. Každý den tudy projede na 10 000 aut, z toho přibližně pětinu tvoří nákladní doprava. Na stavbě se denně podílí na 20 dělníků. Ti aktuálně pracují ve svahu, nad železniční tratí.
Ze závěrů stavebně technického průzkumu původní opěrné zdi vyplynulo, že je v havarijním stavu. Téměř v celé délce zdi docházelo k výraznému oslabení zdiva opěrné i parapetní části zdi v důsledku silné hloubkové degradace kamenů a malty zdiva. Lokálně docházelo k vyvalení částí zdi nebo rozrušení zdiva v celé tloušťce. V části zdi provedené jako železobetonový práh docházelo ke korozi výztuže. Co se týká přilehlé poloviny vozovky, pak se úseku určeném k rekonstrukci délky 654 m vyskytovalo množství poruch zejména ve formě vyjetých kolejí a podélných trhlin. Na značné části obrusné vrstvy byla zjištěna ztráta makrotextury.
Nová opěrná zeď bude mít rozměrově parametry původní a vysoká bude až 3 metry. Půjde o zeď složenou z kamene, betonu a železa. Z pohledové strany bude kámen, základ a římsy bude tvořit beton, na římsách bude instalováno železné zábradlí.
Zhotovitelem je společnost Metrostav TBR a.s., která se zavázala k provedení prací za 48 mil. Kč bez DPH. Uvedení zrekonstruovaného opěrné zdi a vozovky úseku do provozu předpokládáme v září.