Provoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem byl o uplynulém víkendu plně obnoven. Končí tak omezení jak na hlavní trase, tak na větvích mimoúrovňových křižovatek. Řidiči už místem projedou bez omezení.

Stavební akce byla zahájena 5. července 2024. V první řadě spočívala ve výměně původního asfaltového povrchu za odolnější cementobetonový. Konkrétně šlo o úsek v km 13 až 16 mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu.

„Vedle toho jsme také prodloužili připojovací pruh na Pražský okruh od Barrandova směr letiště. Původně měl nájezd délku jen kolem 200 m a v dopravních špičkách se zde často tvořily kolony. Teď má po stavební úpravě nově okolo dvou kilometrů,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Zatímco v loňském roce prošel kompletní rekonstrukcí jízdní pás směr letiště, v letošním roce přišel na řadu protisměr, tedy jízdní pás směr D1. Výměny povrchu se dočkaly také větve dvou mimoúrovňových křižovatek na trase.

Kvůli maximální úspoře času jsme přímo u stavby postavili mobilní betonárnu, vyrobili a položili jsme 16 000 m3 betonu. Abychom co nejvíce zkrátili omezení dopravy, pracovali jsme sedm dní v týdnu a v několika případech i nonstop přes noc. Po odfrézování jsme na místě zrecyklovali a do stavby zpětně využili 16 000 m3 podkladních vrstev, čímž jsme dále omezili dopravní zátěž v okolí stavby,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření.

Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost Skanska a.s., která prováděla práce za nabídkovou cenu 238,4 mil. Kč bez DPH.

 

Print Friendly, PDF & Email