Provoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem byl o uplynulém víkendu plně obnoven. Končí tak omezení jak na hlavní trase, tak na větvích mimoúrovňových křižovatek. Řidiči už místem projedou bez omezení.
Stavební akce byla zahájena 5. července 2024. V první řadě spočívala ve výměně původního asfaltového povrchu za odolnější cementobetonový. Konkrétně šlo o úsek v km 13 až 16 mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu.
„Vedle toho jsme také prodloužili připojovací pruh na Pražský okruh od Barrandova směr letiště. Původně měl nájezd délku jen kolem 200 m a v dopravních špičkách se zde často tvořily kolony. Teď má po stavební úpravě nově okolo dvou kilometrů,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Zatímco v loňském roce prošel kompletní rekonstrukcí jízdní pás směr letiště, v letošním roce přišel na řadu protisměr, tedy jízdní pás směr D1. Výměny povrchu se dočkaly také větve dvou mimoúrovňových křižovatek na trase.
„Kvůli maximální úspoře času jsme přímo u stavby postavili mobilní betonárnu, vyrobili a položili jsme 16 000 m3 betonu. Abychom co nejvíce zkrátili omezení dopravy, pracovali jsme sedm dní v týdnu a v několika případech i nonstop přes noc. Po odfrézování jsme na místě zrecyklovali a do stavby zpětně využili 16 000 m3 podkladních vrstev, čímž jsme dále omezili dopravní zátěž v okolí stavby,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření.
Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost Skanska a.s., která prováděla práce za nabídkovou cenu 238,4 mil. Kč bez DPH.