Během srpna plánujeme zahájit opravu dálnice D10 u Prahy v délce 3 500 m a přibližně 400 m navazující části Pražského okruhu (D0 510). Práce, které jsou harmonogramem naplánovány na 81 dní, budou dopravu ovlivňovat pouze částečně.
Jedná se o opravu vozovky dálnice D10 v km 0,3 – 3,8 a dálnice D0 510 v km 58,75 – 59,182 ve stávajícím směrovém, výškovém a šířkovém uspořádání. Součástí stavby je rovněž oprava vozovky na větvích mimoúrovňové křižovatky Satalice (větvích A, B, C a D) a mimoúrovňové křižovatky Radonice (větvích A a B).
Pokud jde o úsek dálnice D10, pak ze závěrů diagnostického průzkumu vyplývá, že v trase se vyskytují četné poruchy, kdy dominantní jsou vyjeté koleje, trhliny a deformace. Na úseku Pražského okruhu (D0) pak jde o příčné i podélné trhliny. Jedná se o reflexní trhliny šířící se z porušených podkladních AC / SC vrstev nebo se jedná o prokopírované kontrakční trhliny z hydraulicky stmelených vrstev. Dále byly identifikovány trhliny šířící se shora z obrusné vrstvy a zasahující obvykle obrusnou, případně i ložní vrstvu. Podobně je pak na tom povrch na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice a Radonice.
Podle posledního sčítání projede místem v průměru až 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až jednu třetinu.
Po dobu opravy plánujeme zachovat provoz v režimu 2/2 jízdní pruhy, které budou pouze zúženy a rychlost zde snížena na 80 km/h maximálně.
Zhotovitelem vybraným formou veřejné soutěže je společnost Skanska a.s., která z celkem pěti účastníků tendru podala nejvýhodnější ekonomickou nabídku a podpisem smlouvy se zavázala k provedení prací za 289,92 mil. Kč bez DPH. Odhadované náklady přitom byly až 450 mil. Kč bez DPH. Uvedení opravených úseků dálnic D0 a D10 do provozu předpokládáme v první polovině listopadu.