Dnes byla zahájena oprava 3,5 km úseku dálnice D10 u Prahy a přibližně 400 m dlouhé navazující části Pražského okruhu (D0). Vyměněna bude asfaltová vozovka a středová svodidla.

Instalací přechodného dopravního značení, demontáží svodidel a frézováním vozovky započala plánovaná oprava. Konkrétně se týká dálnice D10 v úseku mezi km 0,3 až 3,8 a navazující části Pražského okruhu (D0 510) v km 58,75 – 59,182. Součástí stavby je rovněž oprava vozovky na větvích mimoúrovňové křižovatky Satalice (větvích A, B, C a D) a mimoúrovňové křižovatky Radonice (větvích A a B). „Pokud jde o úsek dálnice D10, pak ze závěrů diagnostického průzkumu vyplývá, že se na něm vyskytují četné poruchy, vyjeté koleje, trhliny a další deformace. Na úseku Pražského okruhu pak jde o příčné i podélné trhliny. Dále byly identifikovány trhliny šířící se shora z obrusné vrstvy a zasahující až ložní vrstvu. Podobně je pak na tom povrch na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice a Radonice,“ vysvětluje mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Podle posledního sčítání projede místem v průměru na 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří přibližně jednu třetinu. Po dobu opravy bude zachován provoz na obou dálničních úsecích v režimu 2/2 jízdní pruhy, které budou pouze zúženy a rychlost zde snížena na 80 km/h maximálně. „Těžkou technikou odstraníme starý poškozený povrch až do hloubky 12 cm, podklad vyrovnáme a položíme na něj nové asfaltové vrstvy. Současně opravíme krajnice a vyměníme svodidla. Na stavbu máme necelé tři měsíce, budeme pracovat sedm dní v týdnu,“ říká hlavní stavbyvedoucí Tomáš Chrbolka ze společnosti Skanska.

Zhotovitelem vybraným formou veřejné soutěže je společnost Skanska a.s., která z celkem pěti účastníků tendru podala nejvýhodnější ekonomickou nabídku a podpisem smlouvy se zavázala k provedení prací za 289,92 mil. Kč bez DPH. Odhadované náklady přitom byly až 450 mil. Kč bez DPH.

Print Friendly, PDF & Email