Stavba středočeské části dálnice D7 mezi Panenským Týncem a Knovízem pokračuje podle harmonogramu. Každý den se na ní podílí až dvě stovky dělníků. První část z trasy dlouhé bezmála 17 km chceme uvést do provozu už na jaře příštího roku, další pak o rok později.
Stavba je rozdělena na tři úseky a na každém z nich je vidět znatelný posun. To je dáno rovněž tím, že práce jsou prováděny 7 dní v týdnu bez přerušení. Nasazeno máme velké množství těžké techniky, včetně jeřábů, se kterými jsou budovány mosty. V celé délce trasy je provoz na silnici I/7 částečně omezen. Veden je v dvěma zúženými jízdními pruhy a rychlostí sníženou na 70 km/h maximálně.
„D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“
Na tomto úseku probíhají nadále intenzivní zemní práce. Hned vedle stávající silnice I/7 se tak rýsuje budoucí jízdní pás dálnice směr Praha. Zakládáme mosty, z nichž pro mnohé už máme hotové pilíře a dále pracujeme na opěrách. V rámci tohoto úseku je nyní rovněž budována kanalizace či upravována mimoúrovňová křižovatka Slaný-západ se silnicí I/16. Pracujeme na úpravě větví křižovatky a také na úpravě vozovky silnice I/16 mezi obcí Tuřany a MÚK Slaný-západ v délce cca 200 m. Jde o jediný úsek dálnice ze tří nových, kde nyní budujeme jízdní pás směr Praha. V ostatních dvou případech budujeme jízdní pásy dálnice směr Chomutov. Až tyto nové jízdní pásy vybudujeme, převedeme na ně provoz a přetvoříme větší část stávající silnice I/7, která s nimi sousedí, na plnohodnotný druhý jízdní pás.
„D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“
V trase tohoto úseku rovněž nadále probíhají zemní práce. U Lotouše teď tvoříme násep, po kterém povede dálniční těleso, tedy oba jízdní pásy dálnice, která se v těchto místech vyhne zastavěnému území, čímž Lotouš získá plnohodnotný obchvat. Mezi obcí a náspem tvoříme novou místní komunikaci pro přístupy ke zdejším pozemkům. Na násep směr Praha navazuje most, jehož základy už máme vybudovány a připravujeme betonáž jeho nosné konstrukce. Za mostem ve stejném směru pak budujeme 9 m hluboký zářez. Máme zde množství těžké techniky, bagry a nákladní vozidla, která odtěženou zeminu svážejí na nedalekou mezideponii tak, aby v dalších měsících mohla být zapracována zpět do stavby.
„D7 Kutrovice – Panenský Týnec“
Na této části budoucí dálnice teď pracujeme hlavně na výstavbě mostů, které budou její součástí. Jeden z nich, u obce Třebíz, nyní budujeme nad silnicí I/7. Instalujeme zde nosníky a chystáme betonáž jeho nosné konstrukce. Na tomto novém úseku dálnice D7 teď také pracujeme na kanalizaci či přeložce plynovodu. Vedle toho zcela rekonstruujeme místní silnici mezi obcemi Hořešovice a Klobuky. Původně šlo o silnici ve špatném technickém stavu. My z ní nyní vytvoříme kapacitní komunikaci, která v místech mimoúrovňového křížení s budoucí dálnicí se sjezdy a nájezdy bude schopná unést vyšší intenzitu dopravy.
„D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“
-cena stavby: 1 535 mil. Kč bez DPH
-zhotovitel: sdr. SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s.
-délka stavby: 6 620 m
-uvedení do provozu 2027
„D7 Kutrovice – Panenský Týnec“
-cena stavby: 1 390 mil. Kč bez DPH
-zhotovitel: Společnost D7 MÚK Kutrovice – Panenský Týnec (MI Roads a.s., COLAS CZ, a.s., Doprastav, a.s. a Duna Aszfalt)
-délka stavby: 6 764 m
-uvedení do provozu 2027
„D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“
-cena stavby: 532 mil. Kč bez DPH
-zhotovitel: SILNICE GROUP a.s.
-délka stavby: 3 350 m
-uvedení do provozu 2026