Až 200 dělníků se každý den podílí na dostavbě 12,6 km dlouhé východní části Pražského okruhu (D0) mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Práce zahájené loni v prosinci se drží harmonogramu. S uvedením stavby do provozu počítáme za 2 roky.
Dokončeny již byly obslužné komunikace pro stavbu. V celé nově budovaná trase Pražského okruhu probíhají masivní zemní práce za přispění desítek kusů těžké techniky. Největší činnost se nyní soustřeďuje na obou koncích stavby. Směrem od dálnice D1 u obce Kuří pracujeme na přeložce plynovodu a upravujeme terén místy se značně skalnatým podložím. Zakládáme zde také mosty, vrtáme piloty, betonujeme armatury. Na místě máme vrtací soupravy vysoké, jako třípatrový dům. Z opačné strany nově budované trasy, od Štěrboholské radiály, nyní začínáme postupně hloubit 232 m dlouhý tunel Dubeč, či stavíme most přes Říčanský potok.
Trasa budovaného úseku si zachovává odstup od obytných sídel tak, aby v blízkých obcích došlo k co nejmenšímu zatížení životního prostředí. Tohoto cíle bude dosaženo mimo jiné realizací protihlukových opatření. Mimochodem, jen protihlukových stěn bude na trase 16 o celkové délce 7 800 m. Součástí stavby budou také 4 mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Dále projekt počítá s výstavbou 19 mostních objektů nebo například dvou lávek pro pěší a cyklisty. Kromě zmíněného tunelu Dubeč bude na trase ještě jeden, a to 394 m dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.
Zhotovitelem je sdružení společností EUROVIA CZ a.s., Stavby mostů a.s., PORR a.s., PORR Bau GmbH, které provádí práce za 9,7 miliardy Kč bez DPH. Uvedení tohoto nového dálničního úseku do provozu plánujeme na přelomu 2027/8.