Už třetím týdnem stavíme u Mladé Boleslavi – Bezděčína přímou větev v mimoúrovňové křižovatce na dálnici D10. Na její dostavbu a zprovoznění máme celkem 13 týdnů.

V místě výstavby, mezi dálnicí D10 a silnicí I/38, aktuálně probíhá skrývka ornice z pole, které jsme od místních farmářů za účelem stavby vykoupili. Půda je zde dnes už pro pěstování zemědělských plodin nevhodná a dlouho ležela ladem. Nyní tento prostor poslouží k zajištění vetší bezpečnosti silničního provozu.

Odtěženou zeminu svážejí nákladní automobily do přilehlého prostoru a následně bude znovu využita. Do náspů, které jsou také součástí stavby, ji máme v plánu navést přibližně 5000 kubíků. Práce se v těchto dnech také soustřeďují na úpravu terénu v těsné blízkosti komunikace I/38, ke které přímá větev z dálnice povede.

V místě výstavby, na dálnici D10, se v tuto chvíli jezdí pouze s omezením rychlosti na maximálně 80 km/h a v běžném režimu 2+2. Na silnici I/38 v prostoru mimoúrovňové křižovatky se v tuto chvíli jezdí bez jakéhokoliv omezení s tím, že v určitých momentech výstavby tady počítáme s kyvadlovým provozem řízeným semafory.

Hlavním účelem celé stavby je vybudování přímé větve na mimoúrovňové křižovatce Bezděčín, EXIT 39, která umožní přímé napojení z dálnice D10 ve směru od Prahy na silnici I/16 směrem na Mělník a I/38 směrem na Nymburk. Dojde tak k odstranění složitých závleků v prostoru stávající křižovatky. Řidiči se tedy už nebudou muset vracet zpět po dálnici nebo projíždět Bezděčínem, aby mohli pokračovat na Nymburk nebo Mělník.

Zhotovitelem je společnost MI Roads a.s., která se zavázala k provedení prací za 19,4 mil. korun bez DPH. Novou přímou větev v mimoúrovňové křižovatce na D10 u Bezděčína plánujeme vybudovat a uvést do plného provozu v průběhu letošního září.

Print Friendly, PDF & Email