Oprava přibližně dvoukilometrového úseku silnice I/38 na průtahu Krchleb až po sousední obec Všechlapy na Nymbursku se drží harmonogramu. Práce omezují provoz pouze částečně a na plynulost dopravy mají jen minimální vliv.

Rekonstrukce je rozdělena na čtyři etapy v rámci kterých se bude opravovat vždy polovina vozovky o délce cca 500 m. Aktuálně se pracuje na výjezdu z Krchleb v jízdním pásu směr Všechlapy až po zdejší železniční přejezd. Staré asfaltové souvrství už je v těchto místech odfrézováno do hloubky až 300 mm a prováděny jsou úpravy krajnic a obnova příkopů.

Doprava je místem stavby vedena kyvadlově. V denních hodinách ji řídí regulovčíci, což má pozitivní vliv na plynulost provozu, který je možné okamžitě usměrňovat dle aktuální potřeby. V nočních hodinách je zde provoz řízen semafory.

Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení opravy povrchu a odvodnění komunikace dle zpracované projektové dokumentace. Celková délka opravovaného úseku je cca 2 114 m. Součástí zakázky je čištění a případná sanace propustků, čistění vpustí a dešťové kanalizace, výměna svodidel, výměna svislého dopravního značení po hranici životnosti a obnova vodorovného značení.

Diagnostický posudek prokázal, že vozovka vykazuje havarijní únosnost a četné konstrukční poruchy, objevují se také vyjeté koleje. V konstrukci vozovky byla pod asfaltovými vrstvami zjištěna mimo jiné i dlažba, ložní i podkladní hutněné asfaltové vrstvy jsou nevhodné jemnozrnné a s nevyhovující nízkou mezerovitostí. Z těchto důvodů byla navržena oprava formou částečné rekonstrukce s odstraněním části stávajících nevhodných konstrukčních vrstev a vybudováním nové podkladní vrstvy a pokládkou tří nových hutněných asfaltových vrstev tak, aby byla zajištěna dostatečná únosnost konstrukce vozovky pro dané dopravní zatížení. To je v těchto místech podle posledního sčítání 10 300 vozidel denně, z toho přibližně čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony.

Zhotovitelem je společnost Silnice Čáslav s.r.o., která podala nejvýhodnější ekonomickou nabídku a práce se zavázala provést za 35,85 mil. Kč bez DPH. Uvedení opraveného úseku do provozu předpokládáme koncem září.

 

Print Friendly, PDF & Email