Ředitelství silnic a dálnic vybralo zhotovitele stavby „D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“. Zahájení stavby předpokládáme ještě letos, v prosinci, a do tří let bychom ji rádi uvedli do provozu.
Na realizaci akce “D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný – západ” obdrželo Ředitelství silnic a dálnic s.p. celkem 5 nabídek potenciálních zhotovitelů v cenovém rozmezí od 1,53 do 2,15 mld. Kč bez DPH. Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení společností SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s., které se s nabídkovou cenou 1 535,9 mil. Kč bez DPH, stalo vítězem tendru. Odhadovaná cena stavby přitom byla 2 269,7 mil. Kč bez DPH.
Stavba D7 MÚK Knovíz – Slaný-západ je součástí souboru staveb jejichž cílem je zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
Hlavní trasa začíná v km 17,730 za stávající mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí III/00724 u obce Knovíz, kde se napojuje na již zprovozněný čtyřpruh v úseku Praha–Slaný. Konec úpravy je v km 24,350 za mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/16, kde na něho navazuje úsek „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“. Celková délka úpravy je 6 620 m.
Součástí stavby jsou 4 nové mosty, ze stávajících mostních objektů budou 3 zrekonstruovány. Dále budou vybudovány 2 mimoúrovňové křižovatky a například 6 protihlukových stěn o celkové délce 3 201 m. Uvedení tohoto nového dálničního úseku do provozu plánujeme v roce 2027.
-25. října 2024 jsme oficiálně zahájili dostavbu středočeského úseku dálnice D7 mezi MÚK Slaný-západ a Kutrovicemi. Práce na 3,4 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 532 milionů Kč bez DPH, potrvají dva roky. Zhotovitele je společnost SILNICE GROUP a.s.
–Na území Středočeského kraje chceme ještě letos zajit dostavbu posledního úseku dálnice D7, a to mezi Kutrovicemi a Panenským Týncem. Nejvýhodnější ekonomickou nabídku ve veřejné soutěži na tuto zakázku podalo sdružení společností MI Roads a.s., COLAS CZ a.s., Doprastav a.s. a Duna Aszfalt Kft. s nabídkovou cenou 1 319,4 mil Kč bez DPH. I na tomto zbylém úseku délky 6,7 km plánujeme zahájit práce ještě v letošním roce. Součástí stavby je 7 mostů, z toho 3 jsou stávající a budou rekonstruovány, dále deltovitá mimoúrovňová křižovatka Hořešovice, a 2 protihlukové stěny. Uvést tento úsek do provozu bychom chtěli v roce 2027.