Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné závazné stanovisko EIA (posouzení vlivu na životní prostředí) k záměru “D0, stavba 520 Březiněves – Satalice” a to v obou předložených variantách. Jde o důležitý milník v přípravě dostavby Pražského okruhu v jeho severovýchodní části.
Ke zveřejnění dokumentace EIA došlo v listopadu 2023 a její veřejné projednání se uskutečnilo loni v lednu. V letošním roce proběhne výběr zhotovitele dokumentace DUSP na vybranou variantu (tunelová nebo zahloubená), a probíhat budou práce v rámci geotechnického průzkumu.
Stavba „D0 520 Březiněves – Satalice“ začíná v prostoru MÚK Březiněves a končí za MÚK Satalice. Její celková délka je 13 643 m. Trasa je řešena ve dvou alternativách, a to zahloubené a tunelové. Rozdíl mezi nimi je ve výškovém vedení trasy. Stavba navazuje na předchozí úsek „D0 519 Suchdol – Březiněves“ v prostoru MÚK Březiněves s dálnicí D8. Trasa pokračuje dvěma protisměrnými oblouky mezi Březiněvsí a Třeboradicemi. S přeložkou silnice III/2438 Třeboradice – Líbeznice je navržena MÚK Třeboradice, která je projektována jako deltovitá. Za křižovatkou trasa pokračuje v zářezu severně kolem Třeboradic, podchází železniční trať a silnici III/2443 Třeboradice – Mirovice. Alternativně za křižovatkou trasa pokračuje hloubeným tunelem Třeboradice délky 1 330 m, kterým okruh vede severně kolem Třeboradic. Přes tunel jsou převedeny přeložky železniční trati Praha – Turnov a silnice III/2443 Třeboradice – Mirovice, za kterou tunel končí. Trasa prochází mezi Mirovicemi a Míškovicemi. Přes Mratínský potok přechází okruh mostem délky 168 m. Jižně od Veleně je navržen zářez, resp. alternativně je zde navržen stejnojmenný hloubený tunel Veleň délky 450 m, za kterým trasa pokračuje v zářezu k MÚK Přezletice s přeložkou silnice III/2444. Větve křižovatky jsou napojeny do okružních křižovatek. Okruh vede v pravostranném oblouku v zářezu severovýchodně kolem Přezletic. V km 55,6 je navržena MÚK Vinoř se silnicí II/610, větve křižovatky jsou zapojeny do okružní křižovatky se silnicí II/610 a III/0106. Přes křižovatku je okruh veden po estakádě délky 269 m. Dále na jih je trasa vedena v zářezu až k MÚK Satalice. Alternativně je v km 55,2 navržen portál tunelu Vinoř. V km 55,6 je navržena MÚK Vinoř se silnicí II/610, větve křižovatky jsou zapojeny do okružní křižovatky se silnicí II/610 a III/0106 a jsou vedeny v tunelu. Tunelem Vinoř okruh pokračuje a vede mezi Vinoří a Radonicemi. Tunel délky 2 050 m, resp. 2 070 m je navržen jako částečně ražený a částečně hloubený. Jižní portál je umístěn za přeložkou silnice III/0108. Okruh je dále veden v zářezu k MÚK Satalice v km 59,6.
Předpokládaná cena stavby je dle zvolené varianty buď 17 nebo 38 miliard Kč bez DPH. Zahájení stavby plánujeme do tří let a nejpozději v roce 2031 bychom ji rádi uvedli do provozu.