Ředitelství silnic a dálnic s.p. vybralo zhotovitele podrobného geotechnického průzkumu pro tunel Luka, který je plánovaným stavební objektem na budoucí středočeské části dálnice D3 v úseku Jílové – Hostěradice. Součástí geotechnického průzkumu bude i ražba průzkumné štoly.

Vybraným zhotovitelem, se kterým jsme právě uzavřeli smlouvu, je sdružení společností HOCHTIEF CZ a.s., SWIETELSKY stavební s.r.o. a SG Geotechnika a.s., které se zavázalo k provedení prací za 408,47 mil. Kč bez DPH. Veřejné soutěže se účastnily 4 subjekty.

Ražba štoly délky 1 480 m pro tunel Luka délky 1 843 m bude trvat 28 měsíců. Harmonogram předpokládá s rozvržením prací na několik fází. Půjde o přípravné práce v délce cca 4 měsíce a samotnou ražbu průzkumné štoly s dobou provedení 24 měsíců. Následovat bude finální vyhodnocení výsledků během přibližně pěti měsíců. Přístup do průzkumné štoly je navržen ze stávající komunikace III/1044 Jílové u Prahy – Luka pod Medníkem, kde se bude před Lukami odpojovat dočasná přístupová komunikace ze zpevněné štěrkodrti až k pracovišti.

Ražba průzkumné štoly je nezbytným krokem, který pomůže přesně zjistit geologické poměry v daném místě výstavby tunelu, tím spíš, že v trase budoucí středočeské části dálnice D3 je riziko střetu se starými důlními díly. Zhotovitel projektové dokumentace pro provádění stavby navíc musí znát detailní informace o horninovém a hydrogeologickém prostředí a jeho chování. Průzkumná štola pomůže rozkrýt celou osu budoucího tunelu. Přípravné práce pro její ražbu plánujeme zahájit po dohodě se zhotovitelem v následujících týdnech.

Plánovaný nový dálniční úsek Jílové – Hostěradice délky 4 486 m, na kterém projekt počítá s jedním tunelem, třemi mosty, dvěma nadjezdy a jednou lávkou pro pěší je součástí souboru staveb dálnice D3 ve Středočeském kraji. Je jednou z mnoha staveb dálnice D3, které řeší postupné převedení dopravy ze silnice I/3 ke státní hranici s Rakouskem na dálnici D3. Odhadované náklady na tuto část činí 5 589 mil. Kč bez DPH. Zahájení výstavby plánujeme v roce 2028 a uvedení tohoto úseku do provozu pak do čtyř let.

Print Friendly, PDF & Email