Ředitelství silnic a dálnic s.p. vybralo zhotovitele přeložky silnice I/16 u Jizerního Vtelna na Mladoboleslavsku. Zahájení stavby se očekává v druhém čtvrtletí tohoto roku a její uvedení do provozu do dvou let.
Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže, které se účastnilo 8 subjektů, je společnost Doprastav a.s. s ekonomicky nejvýhodnější nabídkovou cenou 662,09 mil. Kč bez DPH. Cena stavby odhadnutá projektantem byla o 260 milionů vyšší. Na stavbu délky 1 285 m včetně 270 m dlouhého tunelu je vydáno stavební povolení v právní moci.
Stavba „I/16 Jizerní Vtelno, přeložka“ nahrazuje především současné serpentiny v obci jejím obchvatem. Jeho smyslem bude nejen odvést tranzitní dopravu mimo zastavěné území, ale také podpořit plynulost a bezpečnost silničního provozu. Podle posledního sčítání projede Jizerním Vtelnem denně okolo 6 tisíc vozidel, z toho třetinu tvoří nákladní a kamionová doprava.
Přeložka začíná před obcí Jizerní Vtelno, kde se trasa odklání severovýchodním směrem od silnice I/16 a pokračuje levostranným obloukem. Obchvat je dále veden severozápadně kolem zemědělského areálu. Trasa klesá v zářezu k tunelu sklonem až 8,0 %. Hloubený tunel délky 270 m je navržen mezi obcí a zámkem Stránov, a to kvůli překonání terénního rozdílu cca 53 m. V místě stoupání, tzn. směr Mladá Boleslav – Mělník, je silnice rozšířena o přídatný pruh (tzv. stoupací pruh) v délce cca 930 m, přičemž uspořádání pruhů 2+1 je zachováno i při průjezdu troubou tunelu.
Pro zachování příjezdu k zámku a do osady Stránov bude zřízena 582 m dlouhá místní přístupová komunikace. Stávající přístup historickou zdí bude dočasně (po dobu výstavby tunelu) zrušen a nahrazen provizorní komunikací, ale po zasypání tunelové trouby bude cesta postavena v původním rozsahu (tzn. k objektu fary). Do původního stavu v původním šířkovém uspořádání 4,0 m bude vrácen i chodník, jehož trasa bude stavbou tunelu také přerušena. Chodník bude nadále sloužit pouze pro pěší přístup do osady a k zámku Stránov, případně pro vozidla rezidentů přilehlých budov před historickou bránou. Po dobu výstavby tunelu bude zřízen provizorní chodník délky 279 m, který se napojí na zmíněnou provizorní komunikaci. Trasa se ke konci napojuje v místě poslední serpentiny pod zámkem na stávající silnici I/16. Od východního portálu tunelu pokračuje stavba po náspu. Obchvat končí napojením na stávající silnici I/16 před Krnskem. Kromě jednoho tunelu budou jeho součástí také dvě křižovatky, z toho jedna okružní a jedna styková.