Celkem 7 firem se přihlásilo do veřejné soutěže na zhotovitele přestavby rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě – Pávově, na silnici I/38. Hodnotící komise teď kromě jednotlivých cenových nabídek posuzuje i reference přihlášených subjektů.
Nabídky účastníků tendru se pohybují v rozmezí od 58,29 do 63,49 mil Kč bez DPH, přičemž odhadovaná cena veřejné zakázky činí 67,21 mil. Kč bez DPH.
Jde o přestavbu stávající stykové křižovatky silnice I/38 se severní větví mimoúrovňové křižovatky v km 112 dálnice D1 na okružní křižovatku. Současná podoba v tomto křížení je trojlístková s absencí 2 ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno – Jihlava a přímou Havlíčkův Brod – Praha nahrazuje styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu silnice I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava.
Křižovatka se nachází v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony i jinými těžkými vozidly a jejich velká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti provozu. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12500 vozidel z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony.
Podle loni konané Regionální dopravní konference v Jihlavě, je současná křižovatka třetím nejrizikovějším místem z hlediska nehodovosti na silnicích v Kraji Vysočina. Jen za poslední 2 roky zde došlo k 26 nehodám během kterých dva lidé zemřeli, 11 jich bylo zraněno a hmotná škoda přesáhla částku 5 mil. korun.
V místě stávající stykové křižovatky je navržena nová okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metru a šířkou prstence 2 metry. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem. Pro dominantní směry, které byly potvrzeny dopravním průzkumem a které by tak zatěžovaly okružní křižovatku, budou odkloněny z jednotlivých ramen samostatné větve V1, V2, V3, tzv. bypassy. Jedná se o směry Jihlava–Praha, Brno–Havl. Brod, Havl. Brod–Jihlava/Brno. Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky.
Maximální doba pro zprovoznění je stanovena na 196 dnů. Hlavními kritérii pro výběr zhotovitele jsou nabídková cena – 80%, záruční doba a doba uvedení stavby do provozu – 10%. Stavbu bychom chtěli letos nejen zahájit, ale zároveň i uvést do provozu.