Abychom maximálně využili příznivé klimatické podmínky na začátku ledna, byly práce na JV obchvatu Havlíčkova Brodu zahájeny hned 3. ledna proti původně plánovanému termínu 9. téhož měsíce.
Aktuálně je dokončeno odtěžení skalního masivu u MÚK Skalka a došlo tak jejímu propojení s navazujícím mostem přes údolí říčky Šlapanka. Hned v prvním lednovém týdnu jsme dokončilo betonáž předposledního pole tohoto mostu. Nyní čekáme na výsledky zkoušek betonu a pokud výsledky budou v normě, provedeme v příštím týdnu předpětí pole nosné konstrukce. Následně budeme odbedňovat a demontovat skruž po betonáži, abychom ji začali budovat v posledním poli mostu mezi pilířem a opěrou. Pracuje se i na dalších mostech.
Z nich bych zmínil zejména most přes údolí Sázavy, který současně překlenuje i 2 železniční trati. Tady je před námi ještě betonáž 2 polí mostu. Aby ji však bylo možné provést, je třeba vybudovat poslední mostní pilíř, který se nachází v poměrně nedostupné části na břehu řeky Sázavy, mezi ní a železniční tratí H. Brod-Jihlava. V tomto místě probíhá aplikace stříkaného betonu v rámci dokončení zajištění náspu trati. Jakmile toto zajištění dokončíme, přistoupíme již k vrtání pilot pro založení zbývajícího pilíře.
Zemní práce jsou v tomto momentu značně limitovány množstvím vody nasáklé v terénu. Probíhají pouze dílčí terénní úpravy nebo dláždění kamenem pod mosty přes hlavní trasu obchvatu.