Až 30 dělníků pracuje 6 dní v týdnu na výstavbě přeložky silnice I/37 mezi ulicemi Jihlavskou a Brněnskou ve Žďáře nad Sázavou. Nová komunikace délky téměř třičtvrtě kilometru odvede část tranzitní dopravy mimo zastavěné území.

Nejintenzivnější práce se nyní soustřeďují na obou koncích přeložky, v místě původní okružní křižovatky v Brněnské ulici a nově budované okružní křižovatky v ulici Jihlavské. Prostor obou je stavebně upravován tak, aby do nich mohla být přeložená komunikace na svých koncích zaústěna. Jde také pouze o tato místa, kde je částečně omezen provoz. Ten je v Jihlavské a Brněnské ulici veden kyvadlově, na semafory. Toto omezení bude zachováno až do samotného zprovoznění stavby. Ve více než dvou třetinách hlavní trasy přeložky je už zakládána nová vozovka a probíhá postupný návoz jejich spodních konstrukčních vrstev. Z větší části už je dokončen základ systému odvodnění a hotové jsou přeložky inženýrských sítí.

Práce se drží platného harmonogramu. Ten bylo nutné aktualizovat poté, co ve stopě nové trasy byla nalezena historická ekologická zátěž. Šlo o odpad, jako plasty, pryž, kovy různých druhů, tvarů a velikostí nebo třeba stavební suť. Zemina se tak musela vytřídit, aby mohla být zapracována zpět do stavby, čímž došlo k posunu termínu uvedení do provozu. Ten byl místo původního července přesunut na konec září.

Stavba přeložky silnice I/37 ve Žďáře nad Sázavou je v celé své délce 692 m navržena jako dvoupruhová směrově nerozdělená komunikace. Jejím smyslem je odvedení tranzitu z míst, kde se kumuluje doprava, a hlavně mezi směry Jihlava a Nové město na Moravě umožnit plynulejší průjezd. Podle posledního sčítání tudy projede každý den přes 7 tisíc aut, z toho přibližně jednu čtvrtinu tvoří nákladní vozidla a kamiony. Zhotovitelem je společnost AQUASYS spol. s.r.o., která provádí práce za smluvených 112,78 mil. Kč bez DPH.

Print Friendly, PDF & Email