V termínu a dle stanoveného harmonogramu se nám podařilo po rekonstrukci uvést do provozu 1,3 km dlouhý úsek silnice I/19 na příjezdu do Žďáru nad Sázavou ve směru od obce Hamry nad Sázavou. Skončila tím úplná uzavírka i kyvadlový provoz.
Rekonstrukci jsme zahájili 4. srpna. Šlo o opravu silnice I/19 v úseku od konce mostu ev.č. 19-074 přes železniční trať (tedy mimo most) po průsečnou křižovatku se silnicí I/37 v intravilánu města Žďár nad Sázavou. Délka opravovaného úseku je cca 1,3 km. Podle posledního sčítání dopravy projede těmito místy každý den na 9 tisíc vozidel, z toho nákladní a kamionová doprava tvoří přibližně 13 %.
Dle provedeného diagnostického průzkumu vykazovala vozovka řadu vad. Šlo o množství podélných i síťových trhlin, o vyjeté koleje a lokálně hrboly. Prokázána byla i hloubková koroze. Proto bylo rozhodnuto o řešení formou plošné opravy. Zrekonstruovány byly vozovkové vrstvy na základě projektové dokumentace a opraven systém odvodnění. Součástí stavební akce byla také obnova dopravního značení.
O veřejnou zakázku se v tendru ucházelo celkem 7 subjektů. Z nich nejekonomičtější nabídku podala společnost Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s., která se podpisem smlouvy zavázala k provedení prací za 22,70 mil. Kč bez DPH. Původně byly náklady odhadnuty na 24,44 mil. Kč bez DPH.