V těchto dnech vybíráme zhotovitele přestavby rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě – Pávově. Během posledních let zde došlo k desítkám nehod, někdy i s tragickými následky.

Naším záměrem je přestavba stávající stykové křižovatky silnice I/38 se severní větví mimoúrovňové křižovatky v km 112 dálnice D1 na okružní křižovatku. Současná podoba v tomto křížení je trojlístková s absencí 2 ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno – Jihlava a přímou Havlíčkův Brod – Praha nahrazuje styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu silnice I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava.

Křižovatka se nachází v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony a jinými těžkými vozidly a jejich velká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti dopravy. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12500 vozidel z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony.

Podle letos v říjnu konané Regionální dopravní konference v Jihlavě, je současná křižovatka třetím nejrizikovějším místem na silnicích v Kraji Vysočina. Jen za poslední 2 roky zde došlo k 26 nehodám během kterých dva lidé zemřeli, 11 jich bylo zraněno a hmotná škoda přesáhla částku 5 mil. korun.

V místě stávající stykové křižovatky vyroste nová okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metrů a šířkou prstence 2 metry. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem. Pro dominantní směry, které byly potvrzeny dopravním průzkumem a které by tak zatěžovaly okružní křižovatku, budou odkloněny z jednotlivých ramen samostatné větve V1, V2, V3, tzv. bypassy. Jedná se o směry Jihlava–Praha, Brno–Havl. Brod, Havl. Brod–Jihlava/Brno. Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 63,75 mil. Kč bez DPH. Maximální doba pro zprovoznění je stanovena na 196 dnů. Hlavními kritérii pro výběr zhotovitele jsou nabídková cena – 80%, záruční doba a doba uvedení stavby do provozu – 10%.

Print Friendly, PDF & Email