Výměna starého již nevyhovujícího mostu za nový na silnici I/38 u obce Kámen na Havlíčkobrodsku pokročila. Z původního mostu již nezbylo nic a na jeho místě se začíná rýsovat nový. Doprava je v místě stavby nadále částečně omezena. Problémy však působí neukáznění řidiči.
Předmětem veřejné zakázky je celková výměna mostu s ev. čís. 38-058, který převádí silnici první třídy číslo 38 přes místní Lučický potok u obce Kámen. Denně po něm projede cca 8 500 vozidel, z toho přibližně jednu třetinu tvoří nákladní auta a kamiony. Most byl již na konci své životnosti; diagnostika u něj prokázala celou řadu vad. Navíc je tato trasa plánována pro přepravu těžkých komponent pro dostavbu JE Dukovany, což vyžaduje násobně vyšší nosnost mostu. Z toho důvodu bylo rozhodnuto o jeho výměně. Práce se soustředí také na úpravy přechodových oblastí, koryta potoka, či opravu a úpravu vozovky a systému odvodnění přilehlé křižovatky silnice I/38 s komunikací III/3471vedoucí do obce Tis.
Původní most byl v uplynulých týdnech zdemolován a na jeho místě se postupně buduje nový. Hotová je již základová konstrukce, momentálně se armují a bedňují dříky opěr, které tvoří základ nového mostu. V druhé polovině července počítá harmonogram výstavby s betonáží celé mostní konstrukce najednou.
Nový most bude mít nosnost až 900 tun. Dlouhý bude 16,5 m a široký 7,35 m. Koryto potoka uvnitř mostu bude odlážděno kamennou dlažbou do betonu. Na březích koryta bude provedena úprava, která je vyhovující pro pohyb migrujících živočichů. Za konci křídel opěr bude nezpevněná krajnice podél vozovky v délce 5,0 m rovněž odlážděna kamennou dlažbou do betonu. Dlažba se dle projektu překlápí ze sklonu římsy do sklonu krajnice 8% od vozovky. Ze strany zeminy je dlažba lemována betonovými obrubníky (100/250 mm), ze strany vozovky betonovými silničními obrubníky (150/300 mm).
Doprava je v místě prací pouze částečně omezena. Vedena je kyvadlově po mostním provizoriu a řízena semafory. Rychlost je zde snížena na 30 km/h maximálně. Někteří motoristé však toto omezení nerespektovali a obzvlášť ve večerních a nočních hodinách najížděli na mostní provizorium vyšší rychlostí, hrozilo jeho poškození. Z toho důvodu byly před nájezdem na provizorní most z obou jeho stran nainstalovány dodatečně retardéry.
Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost Tannaco a.s., která se zavázala k provedení prací za 27,74 mil. korun bez DPH. Nový most u obce Kámen máme v plánu uvést do plného provozu nejpozději v listopadu.