Po dokončeném archeologickém výzkumu se výstavba přeložky silnice I/37 mezi ulicemi Jihlavská a Brněnská ve Žďáře nad Sázavou naplno rozeběhla. Těžká technika přetváří periferii města den za dnem k nepoznání.

Aktuálně se nejintenzivnější činnost soustřeďuje na obou koncích přeložky. Na ulici Jihlavské, v místě budoucí okružní křižovatky, která je součástí projektu, se pracuje na přeložkách inženýrských sítí, vodovodu a kabelů CETIN. Na protilehlém konci, v blízkosti ulice Brněnské, je zase od základů budován systém odvodnění. V celé trase novostavby pak probíhá založení zemní pláně. Na stavbě pracuje každý den na 50 dělníků a množství těžké techniky, aktuálně především bagrů a nákladních vozidel. Práce ovlivňují provoz ve městě pouze částečně. Ten je v ulici Jihlavské veden kyvadlově a řízen semafory.

Stavba přeložky silnice I/37 ve Žďáře nad Sázavou je v celé své délce 692 m navržena jako dvoupruhová směrově nerozdělená komunikace. Její začátek je umístěn do středu nové okružní křižovatky na Jihlavské ulici. Poté trasa pokračuje jihovýchodním směrem dvěma protisměrnými kruho­vými oblouky. Následně se trasa stáčí na východ opět pomocí kruhového oblouku. Konec přeložky je uprostřed druhé okružní křižovatky na ulici Brněnská.

Hlavním smyslem přeložky je zklidnění dopravy ve městě. Jde především o odvedení tranzitu z míst, kde se kumuluje doprava a zejména mezi směry Jihlava a Nové město na Moravě umožnit plynulejší průjezd vozidel, která trasou projíždějí. Podle posledního sčítání projedete těmito místy každý den přes 7 tisíc vozidel, z toho přibližně jednu čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony.

Zhotovitele je společnost AQUASYS spol. s.r.o., která provádí práce za smluvených 112,78 mil. Kč bez DPH. Uvedení nové přeložky do provozu plánujeme v druhé polovině příštího roku.

Print Friendly, PDF & Email