Od pondělí 4. srpna dojde ke změně etapy rekonstrukce mostu na 112. km dálnice D1 u Jihlavy. Končí omezení provozu na dálnici, práce se přesunou na přilehlý kolektor. Uvést stavbu do plného provozu chceme do tří měsíců.

Obnovou vodorovného dopravního značení vrcholí rekonstrukce už druhé poloviny mostu ev. č. D1-147 směr Brno. Práce teď budou pokračovat nadále pod mostem, na silnici I/38, kde budeme sanovat spodní stavbu mostu a upravovat svah. Vedle toho začneme s rekonstrukcí přilehlého kolektoru směr Brno. Kromě frézování starého asfaltového souvrství a pokládce nového zde budou také vyměněny železobetonové vyrovnávací desky, podobně jako na mostě.

S přechodem na tuto etapu končí omezení provozu na dálnici, kdy byla doprava vedena dvěma zúženými jízdními pruhy směr Brno a rychlostí sníženou na 80 km/h maximálně. Provoz bude omezen pouze na kolektoru, kde budou uzavřeny větve mimoúrovňové křižovatky pro sjezd z dálnice směr Havlíčkův Brod a nájezd na dálnici od Havlíčkova Brodu směr Brno. Vozidla do 3,5 t budou naváděna provizorním dopravním značením na silnici I/38 na mimoúrovňovou křižovatku Smrčenská, kde se nadjezdem dostanou do svého směru. Vozidla nad 3,5 t pak budou naváděna závlekem na dálnici D1 přes EXIT 119 Velký Beranov (ve směru od Prahy na Havlíčkův Brod) a EXIT 104 Větrný Jeníkov (ve směru od Havlíčkova Brodu na Brno).

Během první etapy stavby, kterou jsme započali 21. srpna 2024, byla zrekonstruována polovina mostu, po které je veden jízdní pás směr Praha. V letošním roce pracujeme na zbytku mostu a přilehlém kolektoru. Na stavbě se denně podílí na 20 dělníků a množství těžké techniky.

Zhotovitelem je společnost SWIETELSKI stavební s.r.o., která podala nejvýhodnější ekonomickou nabídku a práce se zavázala provést za 44,89 mil. Kč bez DPH. Stavbu plánujeme uvést do plného provozu nejpozději v listopadu.

Print Friendly, PDF & Email