Na dálničním přivaděči v Jihlavě, na silnici I/38, pokračujeme s rozsáhlými opravami a držíme se harmonogramu. V těchto dnech se soustřeďujeme především na zabezpečení komunikace proti pádu kamení a zeminy na ni.
Četa pracovníků připoutaných na lanech pracuje na skalnatém pahorku hned za sjezdem na centrum města vpravo, ve směru k dálnici D1. Do skalního masivu vyvrtávají otvory pro umístění kotev, kterými se uchytí speciální síť přes celou plochu skaliska tak, aby z něj nepadaly kameny, či zemina na silnici.
Mezi tím se pracuje na samotné vozovce, na které máme v plánu odfrézovat staré, už nevyhovující asfaltové vrstvy a kompletně je vyměnit. V této etapě se jedná o úsek dlouhý 5,6 kilometru ve směru na Havlíčkův Brod.
V místě platí hned několik dopravních omezení. Provoz je v celém opravovaném úseku, za sjezdem z Jiráskovi ulice, převeden do protisměru a jezdí se v režimu 1+1, to znamená jedním jízdním pruhem v každém směru, sníženou rychlostí na maximálně 60 km/h. Na silnici I/38 jsou zároveň uzavřeny EXIT Jihlava – centrum a EXIT Průmyslová zóna I, tedy i nájezdy z ulic Romana Havelky a Sokolovská – Smrčenská.
Kromě opravy povrchu a zajišťování okolního terénu proti uvolňování kamenů a zeminy na vozovku pracujeme také na obnově odvodňovacího systému nebo výměně svodidel.
Zhotovitelem je společnost STRABAG a.s., která se zavázala k provedení prací za 337,72 mil. korun bez DPH. Uvedení celého opravovaného úseku silnice I/38 do provozu plánujeme do konce října letošního roku.