Od soboty 3. května 2025 se vracíme k opravě mostu na 112. km dálnice D1 u Jihlavy – Pávova. V loňském roce se nám podařilo opravit polovinu mostu s jízdním pásem směr Praha, letos budeme opravovat druhou půlku mostu s jízdním pásem směr Brno a k tomu přilehlý kolektor.

Od soboty začneme s přípravou, instalací přechodného dopravního značení a na dálničním tělese také s rozmisťováním betonových svodidel, která budou prostor stavby oddělovat od provozu. Práce na opravě mostu s jízdním pásem směr Brno pak započnou v levém jízdním pruhu, a to frézováním asfaltového souvrství.

S ohledem na značnou intenzitu dopravy, která zde dosahuje až 40 tisíc vozidel/den, z toho nákladní doprava tvoří 40 %, bude větší podíl přípravné fáze uskutečněn v nočních hodinách. Přesto je možné, že stejně jako v loňském roce budou úpravu provozu v souvislosti se stavbou provázet dopravní komplikace v podobě tvorby kolon. Po celou dobu prací máme v plánu provoz na dálnici zachovat v režimu dvou jízdních pruhů v každém směru, které budou pouze zúženy. Rychlost zde bude snížena na 80 km/h maximálně. Částečně omezen bude také provoz na silnici I/38 pod mostem, kde rovněž dojde ke zúžení.

Most s evidenčním číslem D1-147 byl postaven v roce 1979 a částečně rekonstruován v roce 2015. V rámci opravy dojde k výměně vyrovnávacích a přechodových železobetonových desek, provedena bude nová vyrovnávací vrstva nosné konstrukce, izolace, a nakonec výměna asfaltového souvrství, což se týká i přilehlého kolektoru. Počítáno je rovněž se sanací betonových ploch a menšími terénními úpravami.

Zhotovitelem je společnost SWIETELSKI stavební s.r.o., která se zavázala provést práce za 44,89 mil. Kč bez DPH. Opravený most i s kolektorem plánujeme uvést do provozu nejpozději v listopadu.

Print Friendly, PDF & Email