Právě jsme vybrali zhotovitele úpravy křižovatky na silnici I/23 u Dobré Vody na Telčsku, která je nepřehledná a s ohledem na neustálý nárůst intenzity dopravy přestává vyhovovat z hlediska bezpečnosti. Stavbu chceme letos zahájit a v příštím roce uvést do provozu.

V tendru se o veřejnou zakázku ucházelo 5 subjektů. Nejvýhodnější nabídku podala společnost STRABAG a.s., která se podpisem smlouvy zavázala k provedení prací za 77,93 mil. Kč bez DPH. Cena díla byla přitom odhadnuta projektantem na 80,61 mil. Kč bez DPH.

Naším cílem je odstranění bodové závady, kterou je z pohledu bezpečnosti silničního provozu nebezpečná styková křižovatka silnic I/23 a III/40615, poblíž Dobré Vody, v katastrálním území Mrákotín u Telče. Jedná se o značně nepřehlednou křižovatku, a to vzhledem k nenormovému směrovému a výškovému vedení silnice I/23. Zároveň je silnice III/40615 na hlavní komunikaci připojena ve vrcholovém lomu nivelety umístěném ve směrovém oblouku. O nebezpečnosti stávajícího křížení obou silnic svědčí statistiky dopravních nehod z posledních let, přitom každý den projde tímto místem na 4 tisíce vozidel, z toho cca jednu čtvrtinu tvoří nákladní a kamionová doprava.

Navržená přeložka silnice I/23 je v prostoru křižovatky rozšířena pro přídatný pruh pro odbočení vlevo na silnici III/40615 v šířce 3,25 m. Situována je v pravostranném směrovém oblouku o poloměru 500 m. Z výškového hlediska je navržena s jedním vypuklým zakružovacím obloukem o poloměru 4600 m. Úprava silnice III/40615 je navržena s příslušným rozšířením o 0,9 a 0,8 m vyplývajícím ze směrových poměrů. Přeložka této komunikace je s jedním pravostranným obloukem o poloměru 250 m. Z výškového pohledu je přeložka navržena s jedním vypuklým zakružovacím obloukem o poloměru 1100 m.

Rozsah stavby je dán stávající silnicí I/23, umístěním silnice III/40615 (včetně stávajících zastávek u Hamerského rybníka), konfigurací terénu se snahou co nejmenšího zásahu do okolních zemědělsky využívaných pozemků. Stavba si vyžádá přeložku vodovodu, která bude provedena v délce 185 m. Vybudován bude také 5 m široký asfaltový sjezd, který poslouží k přístupu na zemědělské pozemky. Během stavby bude provoz převeden na provizorní souběžnou komunikaci dlouhou 682 m. Do doby než bude vybudována, bude provoz na silnici I/23 veden kyvadlově a řízen semafory.

Ačkoliv nejde stavebně o rozsáhlou akci, její přínos je s ohledem na zvýšení bezpečnosti nezpochybnitelný. Úprava rizikové křižovatky se řadí mezi několik plánovaných projektů, které mají v blízké budoucnosti zlepšit plynulost a bezpečnost silničního provozu na silnici I/23 na území Kraje Vysočina.

Zahájení stavby plánujeme začátkem října a její uvedení do provozu za 195 kalendářních dní s tím, že mezi listopadem a březnem bude probíhat zimní technologická přestávka. První motoristé by tak přestavěnou a mnohem bezpečnější křižovatkou měli projet v září příštího roku.

Print Friendly, PDF & Email