Výstavba okružní křižovatky na silnici I/38 v Jihlavě – Pávově pokročila. Od zítřka, úterý 2. července, bude v místě prací na 14 dní zaveden kyvadlový provoz.

Na místě se aktuálně rýsuje první polovina stavby, která je většinou tvořena jízdním pásem ve směru od Havlíčkova Brodu na Jihlavu. Mimo jiné to zahrnuje i novou přímou větev, která bude vozidlům umožňovat přímý průjezd bokem okružní křižovatky a nájezd na dálnici D1 ve směru od Havlíčkova Brodu na Brno. V následujících dnech se na těchto částech stavby budou již pokládat asfaltové vrstvy. Práce se pak přesunou na druhou polovinu stavby tvořenou většinou jízdním pásem ve směru od Jihlavy na Havlíčkův Brod. Kvůli zachování bezpečnosti silničního provozu zde dojde ke změně ve vedení dopravy.

Od úterý 2. července do 15. července bude v místě výstavby zaveden kyvadlový provoz, řízený semafory. Na sousední světelné křižovatce Tři věžičky budou v tomto termínu semafory vypnuty. Žádáme motoristickou veřejnost o respektování přechodného dopravního značení a zároveň o ohleduplnost jak k ostatním účastníkům silničního provozu, tak k pracovníkům stavby.

Realizovaný projekt řeší přestavbu stávající stykové křižovatky silnice I/38 a větve mimoúrovňové křižovatky (MÚK) dálnice D1 na okružní křižovatku (OK). Silnice I. tří­dy č. 38 prochází v místě stavby ve směru sever – jih a tvoří hlavní propojení měst Havlíčkův Brod – Jihlava a jejich připojení na dálnici D1 (EXIT 112).

Stávající MÚK v místě křížení je trojlístková s absencí 2 ramp ve 4. kvad­rantu. Vratnou rampu Brno – Jihlava a přímou Havl. Brod – Praha nahrazu­je styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu sil. I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava. Křižovatka leží v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony a jinými těž­kými vozidly a jejich velká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bez­pečnosti, tak také z hlediska plynulosti dopravy. Podle posledního sčítání projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel, z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony. Přestavba na okružní křižovatku s vněj­ším průměrem 44 m nepředstavuje velký zásah do území. Okružní pás je navržen s jedním pruhem š. 6,5 m a pojížděným prstencem š. 2,0 m.

Jízdní pruhy v pravém pásu stávajícího čtyřpruhu v prostoru křižovatky jsou určeny pro směr Havl. Brod – Jihlava, kdy je z pravého pruhu umož­něno odbočení směr Brno. Jízdní pruhy v levém pásu jsou pro přímý směr Jihlava – Havlíčkův Brod a pro pravé odbočení pro směr Jihlava – Praha. V projektu je uspořádání křižovatky navrženo tak, že do průsečíku silnice I/38 a větve D1 je osazena okružní křižovatka. Jednotlivé jízdní pruhy jsou pak směrově upraveny tak, aby se přizpůsobily tvaru okružní křižovatky. Základní šířka jízd­ních pruhů v nových ramenech okružní křižovatky je 3,50 m.

Pro dominantní směry byly z jednotlivých ramen odkloněny samostatné větve (tzv. bypassy). Jedná se o směry Jihlava – Praha, Brno – Havl. Brod, Havl. Brod – Jihlava/Brno. Tyto větve jsou navrženy jako jednosměrné, jednopruhové v šířce, která umožní objetí vozidla při jeho nepojízdnosti.

Zhotovitelem je společnost STRABAG a.s., která podala nejvýhodnější ekonomickou nabídku. Smluvně se zavázala dílo provést za 58,29 mil. Kč bez DPH. Uvést přestavěnou křižovatku do provozu bychom chtěli v průběhu října.

 

Print Friendly, PDF & Email