Zásypy spodních částí stavby pokračují práce na budování protihlukových stěn u Škrdlovic a sousedního Stržanova podél silnice I/37. V místě výstavby stále platí dopravní omezení.
Na svém místě už jsou piloty, připravené k usazení jednotlivých panelů protihlukových stěn, které jsou ve spodní části opatřeny soklem. Současně se buduje systém odvodnění, a nakonec přijdou na řadu i nová svodidla.
Celková délka protihlukových stěn, stavebně rozdělených na čtyři části, bude 852 metrů a jejich výška se bude pohybovat v rozmezí 2,5 až 5 metrů. Zeď bude z větší části transparentní, tedy průhledná, z tvrzeného plexiskla kombinovaná s panely z betonu.
Potřebu výstavby protihlukových stěn vyvolala akustická studie, která prokázala nadlimitní hluk z dopravy v oblasti. Tímto úsekem silnice I/37 projede podle posledního sčítání na 6 tisíc vozidel denně, z toho přibližně čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony. Účelem nově budované stavby tedy bude obyvatele Škrdlovic a Stržanova ochránit před škodlivým hlukem.
V místě prací stále platí dopravní omezení. Provoz ve směru na Ždírec nad Doubravou je veden zúženým jízdním pruhem a rychlost je snížena na 50 km/h maximálně.
Výstavbu protihlukových stěn zajišťuje firma SKANSKA a.s. Celkové náklady byly smluveny na 49.76 mil. Kč bez DPH. Předpokládané dokončení stavby je v průběhu října.